نگهداری از گلدان در آشپزخانه

 نگهداری از گلدان در آشپزخانه

درهرمنزل اشپزخانه محیطی است که کل اعضای خانواده از آن استفاده می کنند. استفاده از گیاهان دراشپزخانه به محیط وافرادخانواده حس  وانرژی خوب منتقل میکند.( نگهداری از گلدان در آشپزخانه )

برای انتقال این حس خوب و شادی آوربه دکوراسیون خاص و پرهزینه و گیاهان گران قیمت احتیاج نیست .شما می توانید با تهیه چند گیاه ساده و زیبا و متناسب  به اشپزخانه خود زیبایی ببخشید وجوی دلپذیر و دلچسب درمنزل خود ایجاد کنید.

نگهداری از گلدان در آشپزخانه

ایده هایی برای استفاده ازگیاهان دردکوراسیون اشپزخانه

گیاهان اپارتمانی درحین زیبایی وسادگی قدرت خاصی درجذب انرژی مثبت وزیباسازی محیط منزل رادارند.

 برای ‌زیباتردیده شدن دکوراسیون آشپزخانه

برای ‌زیباتردیده شدن دکوراسیون آشپزخانه رنگ گلدان‌ها و حتی رنگ گل‌های داخل گلدان با رنگ‌ وسایل  موجود در آشپزخانه (مثل رنگ دیوارها، پرده‌ها و وسایل  آشپزخانه) هماهنگی داشته باشد.
معمولا گیاهان سبزرنگ با زمینه های روشن مثل دیوارها و کابینت‌های سفید و بدون طرح ویا بازمینه های تیره مثل قهوه ای یاسبزتیره بسیار زیبا به نظر می‌رسند.
استفاده از چند گلدان کنار هم فضایی سبزرنگ ایجاد می‌کند. این فضای سبز رنگ کمک می‌کند شاخه‌های خالی یا برگ‌های آسیب‌دیده کمتر به چشم بیایند.
دقت کنید هنگام انتخاب مکان گلدان‌ها، رنگ گلها و برگ گیاهان را در نظر داشته باشید؛ مثلا گیاهان استوایی با برگ‌های تیره را روی پایه‌های بلند قرارداده تا فضای آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر برسد.

نگهداری از گلدان در آشپزخانه

توجه به اندازه گلدان ها و محیط :

۱-توجه داشته باشید گیاهان بلند قد را کنار دیوارهای صاف وبلند و گیاهان کوتاه قد را کنار پرده و دیوارهایی که طرح شلوغ دارند قرار دهید .

۲- گلدان های بزرگ با ساقه های بلندتر در اشپزخانه های بزرگ , بهتر دیده می شوند. برای زیباتر شدن اشپزخانه، بهتر است گیاهان از وسایل اشپزخانه فاصله داشته باشند.

۳-میتوان ازگیاهان بلند قد در گوشه های اشپزخانه و یاب رای جداسازی قسمت اشپزی و اجاق و سینگ از غذاخوری و محل سرو غذا استفاده کرد.

۴-برای بهتر دیده شدن گیاهان کوتاه قد می توان از پایه های چوبی یا فلزی بصورت یک مجموعه زیبا و جذاب استفاده کرد.

۵-هنگام قراردادن گلدانها ،اندازه و نوع انها در چیدمان مورد توجه قراربگیرد . گلدان های کوتاه درجلو و گلدان های بلند و پهن برگ در عقب قرار بگیرند.

نگهداری از گلدان در آشپزخانه

6.  برای بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه می توان ازگیاهانی با برگهای پهن یا گیاهانی که برگ روشن دارند (برای مثال : گیاه برگ‌ انجیری یا نخل) و همچنین برای جداسازی فضای اشپزخانه  استفاده کرد.

7.گیاهان بلند قد با برگ‌ های باریک و روشن باعث می‌ شوند ارتفاع سقف اشپزخانه بیشتر به نظر برسد.

8.قراردادن گیاهان بلند قد کنار پنجره‌ های کوچک باعث می‌ شود پنجره، کوچک‌ تر از اندازه واقعی خود به نظر برسد.

9.در اشپزخانه های کوچک نباید از گیاهان روندۀ کوتاه در گلدان‌ های آویزی استفاده کرد. زیرا آویزان‌ کردن این گیاهان از دیوار یا سقف باعث می‌ شود سقف آشپزخانه کوتاه به نظر برسد.

10.قراردادن گلدان دراشپزخانه علاوه بر زیبایی منزل ،انرژی خاصی و ایجاد ارامش  هنگام صرف غذا می شود.

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط