راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

راهنمای خرید لوازم آشپرخانه

اگر به دلیل ارتقا و تکمیل قصد خرید لوازم منزل را دارید و یا در حال خرید جهیزیه هستید، باید به این نکته توجه کنید که پخش اعظمی از خرید مربوط به آشپزخانه می باشد که درون آن به وسایل با مدل های مختلف و متفاوتی نیاز دارید و هر چه در خرید لوازم آشپزخانه دقت بیشتری کنید و وسایل آن را کامل و مطابق با نیازتان خرید کنید شما در آشپزخانه کار راحت تری خواهید داشت‌. به نوعی می توان لوازم آشپزخانه را به کمک آشپز هایی تشبیه کرد که در زمان آشپزی به شما کمک می کنند و هر چه آنها حرفه ای تر باشند و بهتر کار کنند پخت غذا، آماده کردن دسر، کیک، سالاد و … و حتی پذیرایی از میهمانان راحت تر انجام می شود.

با توضیحات گفته شده اهمیت خرید لوازم آشپزخانه تا بخشی برایتان آشنا شد. حال ممکن است  این سوال در ذهنتان بیاید که جگونه می توانید بهترین خرید برای لوازم آشپزخانه را داشته باشید؟ در فرآیند خرید باید جه نکاتی را رعایت کنید؟ انتخاب چه لوازمی اهمیت بیستری دارد و باید در الویت قرار بگیرند؟ از چه روش هایی می توانید خربد را انجام دهید؟ آیا لازم است تمام لوازمی که مختص آشپزخانه است را به طور کامل بخرید؟ و هزاران سوال دیگر‌.

برای اطلاع یافتن از نکات خرید لوازم منزل می توانید  راهنمای خرید لوازم خانگی  که به طور کامل به توضیح این موضوع پرداخته است را مطالعه کنید. برای خرید لوازم آشپزخانه نیز شما به یک راهنمای خرید لوازم آشپزخانه احتیاج دارید تا به شما در انتخاب و خرید کمک کند. ما با بررسی این سوالات و سردرگمی هایی که هنگام خرید به وچود می آید تصمیم گرفتیم مقاله ای با همین عنوان آماده کنیم تا شاید به شما عزیزان کمکی کند.

تقسیم بندی لوازم آشپزخانه

درون آشپزخانه با طیف وسیع و بسیار گسترده ای از لوازم روبه رو هستید که هر کدام کار کرد مخصوص به خود را دارد و  وجوش بسته به کاربردش ضروری است. به همین دلیل باید حتما با برنامه برای خرید اقدام کنید درغیر این صورت نمی توانید خرید درستی داشته باشید و با مراجعه برای خرید در  نگاه اول جذب لوازم می شوید  و دوست دارید همه آنها را بخرید که شرایط اقتصادی امروزه و گرانی اجناس به شما چنین اجازه ای نخواهند داد و شما مایوس و سر خورده می شوید‌. پس بهترین کار داشتن یک برنامه ی مشخص طبق بودجه تان برای خرید است. اولین کاردسته بندی  لوازم‌ مورد نیاز آشپزخانه می باشد‌.

تقسیم بندی لوازم آشپزخانه

1. لوازم برقی آشپزخانه

لوازم برقی آشپزخانه بخش گسترده ای  را تشکیل می دهد که وجود برخی آنها در آشپزخانه بسیار لازم است. برای خرید لوازم برقی باید پس از شناخت لوازم موجود در بازار یک لیستی از لوازمی که ورد نیازتان می باشد تهیه کنید  و سپس با توجه به نکاتی مانند رنگ، کارآیی، برند محصول و کیفیت آن برای خرید اقدام کنید برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله ی راهنمای خرید لوازم برقی آشپزخانه را مطالعه کنید تا به طور کامل از نکات ان آگاهی پیدا کنید.

2. لوازم پخت و پز

پخت و تهیه ی غذا از مهم ترین کارهایی است که در آشپزخانه انجام می شود و برای این کار باید لوازمی را در اختیار داشته باشید که شامل: سرویس قابلمه، سرویس کفگیر و ملاقه، سرویس کامل چاقو … از مهم‌ ترین ها است که باید طبق نیازتان تعداد آن را انتخاب نمایید‌.

3. سرویس  غذاخوری

این سرویس نیز شامل ظروفی برای خوردن غذا می باشد که شامل: پلو خوری، خورشت خوری، سرویس قاشق و چنگال، دیس ها، پارچ و لیوان و … می باشد.

4. آبکش و وسایل پلاستیکی آشپزخانه

دسته ای دیگر از لوازم که در آشپزخانه به آن احتیاج دارید لگن و آبکش ها هستند که برای شست و شو میوه و سبزیجات و ترکیب کردن مواد غذایی و ‌‌‌.‌‌‌‌‌‌.. به آنها احتیاج دارید که در دو جنس پلاستیک و استیل وجود دارد‌.

5. سرویس پذیرایی

قطعا در هر منزلی مهمانی برگزار می شود و به همین دلیل شما احتیاج به سرویس پذیرای دارید تا بتوانید از میهمانانتان‌به زیبایی پذیرایی کنید. این لوازم دارای طرح ،شکل و جنس های مختلفی  است که انتخاب آن کاملا سلیقه ای می باشد که شامل ظرف میوه خوری، شیرینی خوری، پیش دستی و چاقو و چنگال، بستنی خوری،شکلات خوری  می باشد.

6. نظم دهنده ها

یکی از ضروری ترین لوازم درون آشپزخانه نظم دهنده ها می باشد که با استفاده از آن می توانید وسایلتان را مرتب بچینید تا از  شلوغی آشپزخاته تان ‌جلوگیری کنید مانند جا ادویه ای ها، نظم دهنده های مخصوص یخچال، ظروف پلاستیکی برای قرار دادن باقی مانده بی غذا و نظم دهنده های مخصوص برای نظم دهی به داخل کابینت ‌‌‌ می باشد‌.

7. دیگر وسایل

لوازمی دیگر همچون ظروف تهیه و سرو کیک، دسر وژله و انواع لوازم دکوری آشپزخانه نیز شامل آن می باشد که بر حسب نیاز و علاقه می توانید آنها داخل لیست خریدتان قرار دهید.

بعد از دسته بندی محصولات نوبت به آگاهی و شناخت کامل انواع مختلف آنها با توجه به جنس و شکل شان است و برای اشنایی کامل می توانید  از سایتهای فروش لوازم آشپزخانه استفاده کنید.پس از دیدن مدل های مختلف یک مدل را بر حسب سلیقه تان انتخاب کنید. در این انتخاب علاوه بر زیبایی، کیفیت و کارایی لوازم را مد نظر  قرار دهید‌.پس از انجام‌ مراحل بالا شما آماده خرید کردن هستید‌‌‌.

خرید لوازم آشپزخانه

نحوه خرید لوازم آشپزخانه

برای خرید لوازم  آشپزخانه می توانید از دو روش حضوری و آنلاین استفاده کنید که هر یک از روش ها دارای مزایا و معایبی می باشد و شما با در نظر گرفتن شرایطتان می توانید هر یک از روش ها را برای خرید انتخاب نمایید.

در روش حضوری می توانید فروشگاه ها و مراکز خرید لوازم آشپزخانه در سطح شهرتان را انتخاب کنید‌‌‌‌‌‌. مزیت این روش دیدن لوازم از نزدیک است و می توانید کیفیت و شکل آن را دقیق تر مورد ارزیابی قرار دهید و عیب آن نیاز به وقت و صرف هزینه می باشد.

برای خرید آنلاین نیز می توانید سایت هایی را که اینگونه لوازم رو برای عرضه در اختیارتان گذاشتند را انتخاب کنید‌. مزیت این روش نیاز به زمان کمتری است و شما هر ساعت و هر جایی می توانید مدل را ببینید و سبک‌ و مدل مورد نظرتان را انتخاب نمایید. عیب این روش این می باشد که امکان  دیدن‌ لوازم از نزدیک نیست و باید در انتخاب سایتی که مورد اطمینان است بسیار دقت نمایید‌.

نکات مهم در خرید لوازم آشپزخانه

برای خرید لوازم آشپزخانه باید مواردی را مد نظر قرار دهید.

  • با توجه به گسترده بودن لوازم آشپزخانه و وجود مدل های مختلف بهتر است لیستی از لوازم مورد نیازتان انتخاب کنید و از خرید وسایل اضافه پرهیز کنید‌‌‌‌.
  • به دلیل اینکه آشپزخانه ها به صورت اپن طراحی شده اند و از فضای پذیرایی نیز دیده می شود باید هنگام خرید به ظاهر آنها نیز دقت نمایید زیرا آشپزخانه نیز بخشی از دکوراسیون منزل محسوب می شود و زیبا بودن و همخوانی رنگ محصولات بسیار اهمیت دارد.
  • بهتر است هنگام ‌خرید وسایل پذیرایی آنها را طوری انتخاب کنید ‌که سبک و طرح شان مشابه هم باشد. وسایل پذیرایی دارای شکل های مختلفی هستند برخی از جنس کریستال ، برخی چینی، بعضی مدل ها پایه دار هستند‌. ظروف پذیرایی رنگی هم موجود است. برای زیبایی بیشتر منزلتان هنگام خرید یک ست مشابه هم را انتخاب نمایید‌.
  • مورد بعدی دقت در کیفیت و کاربردی بودن آن می باشد تا وجود آنها در منزل کمکی به شما کند و نیازتان را برآورده سازد‌.
  • نکته ی مهم خرید براساس متراژ و بودجه ی تعیین شده می باشد و سعی کنید تعداد ست ظروف پذیرایی را مناسب با تعداد مهمان هایی که دارید و با توجه به فضایتان انتخاب کنید‌.
  • در خرید لوازم برقی آشپزخانه برند آن را مد نظر قرار دهید‌ و مارکهای معروف و مشهور را انتخاب کنید‌
  • در وهله ی اول لوازم ضروری را تهیه کنید و سپس برای خرید دیگر وسایل اقدام کنید‌‌.

نتیجه گیری

 

در این ‌مقاله از سایت  سالوت  سعی کردیم نکات مهم و کاربردی که هنگام‌ خرید لوازم آشپزخانه باید دقت نمایید را خدمت شما عرض کنیم و راهنمایی را  برای شما آماده کنیم تا شما با اطلاع از آنها بتوانید خرید درستی داشته باشید و لوازم مورد نیازتان  در دسترستان  باشد تا از آشپزی و پخت و پز در آشپزخانه لذت ببرید. هنگام خرید به نکات مهمی که در طول مقاله به آن اشاره کردیم توجه کنید.

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط