راهنمای خرید لوازم برقی آشپزخانه

راهنمای خرید لوازم برقی آشپزخانه

بخش گسترده و مهمی از لوازم آشپزخانه را لوازم برقی تشکیل می دهد که وجود برخی از آنها ضروری هستند و  در انجام کارها به شما کمک می کند و باعث راحت تر انجام شدن کارها خواهد شد‌. اگر شما قصد تکمیل کردن لوازم برقی آشپزخانه را دارید و یا در حال قصد خرید جهیزیه هستید، باید در خرید دقت کنید زیرا  به دلیل تنوع بالا در لوازم برقی آشپزخانه خرید همه ی آنها غیر ممکن است و بهترین کار مدیریت درست خرید می باشد تا بتوانید خرید درستی انجام دهید. برای انجام این کار نیاز است که شما یک راهنمای خرید لوازم برقی آشپزخانه در اختیار داشته باشید تا براساس آن خرید کنید.

در این مقاله در مورد راهنمای خرید لوازم آشپزخانه صحبت کرده ایم و تلاشمان این است که نکاتی را بیان کنیم تا افرادی که تجربه و شناختی نسبت به دنیای وسیع لوازم برقی ندارند بتوانند خرید درستی داشته باشند. زوج های جوان که تصمیم به خرید جهیزیه دارند به دلیل بی تجربگی با دیدن انواع مختلف لوازم برقی با کارآیی مختلف برداشت اولیه شان این است که باید همه ی آنها را تهیه کنند که فکر اشتباهی است و باید معقولانه به موضوع نگاه کنند. توصیه ی ما این است که قبل از خرید این راهنما را با دقت بخوانید و پس از آن برای شروع به خرید نمایید.

مراحل خرید لوازم برقی آشپزخانه​

مراحل خرید لوازم برقی آشپزخانه

1. شناخت لوازم برقی مختلف با کارآیی و آپشن هایش:  قبل از شروع به خرید شما باید با کمک سایت های فروش لوازم برقی آشپزخانه و بررسی محصولات تولید کننده ها و مراجعه به آنها انواع لوازم برقی را به طور دقیق و با توجه به کارآیی آن بشناسید. زیرا  لوازم مختلف با آپشن های گوناگونی وارد بازار شده اند  که هر روزه در حال ارتقا و بروزرسانی هستند و باید شناخت کافی نسبت به آنها داشته باشید.

2. بررسی و انتخاب لوازم ‌مورد نیاز: پس از شناخت انواع لوازم  نوبت آن است که الویت بندی کنید کدام یک از لوازم بیشتر مورد نیاز شما می باشد و در انجام کارها به شما کمک‌ می کند را انتخاب نمایید‌. به عنوان‌ مثال اگر اهل پخت کیک و شیرینی هستید و این کار در منزل انجام ‌می دهید همزن برقی دیگر لوازم برقی که برای پخت کیک و شیرینی نیاز است را انتخاب نمایید‌.

3. تهیه لیست لوازم برقی: مرحله ی بعد تهیه ی لیستی از لوازم برقی آشپزخانه مورد نیازتان است تا براساس آن و با توجه به برخی نکات خرید نمایید. در تهیه ی لیست لوازمی که کاربرد مشابهی  را انجام می دهند وارد نکنید.

4. ایجاد الویت بندی در لیست: اگر تصور می کنید پس از تهیه لیست کار شما تمام شده و شما می توانید برای خرید اقدام کنید سخت در اشتباهید شما هنوز اول راه هستید که باید  یک به یک آنها را انجام دهید. پس از تهیه ی لیست باید آنها را براساس اینکه وجودشان چقدر ضرورت دارد الویت بندی کنید و در تکمیل کردن لیست به بودجه تان هم توجه داشته باشید و براساس آن لیست تهیه کنید.

وقتی لیست شما الویت بندی شده باشد شما از مهم ترین آنها شروع به خرید می کنید  و ابتدا ضروری ترین آن را تهیه می کنید و تا جایی که بودجه تان اجازه می دهد به پایین لیست می روید.‌ در این صورت اگر نتوانستید لیست را کامل تهیه کنید جای نگرانی نیست زیرا شما وسایل برقی مهم مثل یخچال، ماشین لباسشویی، چرخ گوشت، مایکروفر، غذاساز و… را خریداری کرده اید.

5. انتخاب برند مناسب: زمانی که با  داشتن لیست برای خرید مراجعه می کنید باید در برند محصولات دقت فرمایید و محصولاتی با کیفیت خریداری نمایید. توجه داشته باشید که هر برندی ممکن است در تولید یک سری محصولات موفق بوده و تمام لوازمش کارایی مناسب نداشته باشد. پس بهترین کار انتخاب برندی است که در این محصول خاص موفق بوده را انتخاب کنید‌.

خرید لوازم آشپزخانه

نحوه خرید لوازم برقی آشپزخانه

بعد از طی کردن مراحل بالا شما آماده خرید شده اید و باید یکی از دو روش حضوری و آنلاین را برای خرید انتخاب نمایید‌ و این انتخاب باید براساس شرایط شما انجام ‌شود.

۱روش حضوری:  این روش قدیمی است و همه با آن آشنا هستند و اگر فرصت کافی دارید می توانید به صورت حضوری برای خرید مراجعه کنید و از نزدیک لوازم با برندهای مختلف را ببینید، آنها را مورد ارزیابی  قرار دهید و با خیال راحت تری خرید را انجام دهید و در کنار آن گشت و گذاری هم داشته باشید ولی خرید به این سبک مدت زمان زیادی از شما می گیرد که باید آن را در نظر بگیرید.

۲روش آنلاین: امروزه سایت های زیادی هستند که  فروش آنلاین دارند و به فروش لوازم برقی منزل می پردازند و اگر زمان لازم برای خرید حضوری ندارید، خرید آنلاین گزینه ی مناسبی برای انتخاب است و باید سایتهای مورد اطمینان را برگزینید دیگر نگرانی نخواهید داشت. در این روش می توانید محصولات مختلف را با کارآیی  و برندهای مختلف را با هم مورد مقایسه قرار دهید و از نظرات کسانی که آن نمونه را انتخاب کرده اند نیز کمک بگیرید. در این روش شما در منزل و هر مکان دیگری در زمان کوتاهی به خرید بپردازید.

۳روش ترکیبی: می توانید از ترکیب دو روش هم برای خرید استفاده کنید برای برخی از لوازم حضوری بروید و برخی دیگر را که نسبت به برند و ویژگی هایش مطمئن هستید را از سایتهای به صورت آنلاین خرید کنید.

نحوه خرید لوازم برقی آشپزخانه

نکات مهم در خرید لوازم برقی آشپزخانه

زمان خرید لوازم برقی آشپزخانه باید نکاتی را مد نظر قرار دهید که  برخی از مهم ترین آنها را ذکر می کنیم:

  • هنگامی که برای خرید مراجعه می کنید باید متراژ منزلتان توجه کنید و تعداد لوازم و ابعاد آن را با توجه به متراژ آشپزخانه تان انتخاب کنید. بیشترین اشتباه هم در خرید در رابطه با همین موضوع است که وسایل زیادی خرید می کنند و جایی برای نگهداری از آن ندارند.
  • هنگام خرید به شکل ظاهری و رنگ آن توجه کنید و سعی داشته باشید لوازم را در یک رنگ انتخاب کنید که این هماهنگی موجب زیبا شدن دکوراسیون آشپزخانه شما می شود‌.
  • لوازمی را بخرید که مورد استفاده قرار بگیرد و بعد از خرید سال ها فقط درون کابینت نماند و به کارتان نیاید.
  • هنگام خرید لوازم برقی آشپزخانه حتما محصولاتی را انتخاب کنید که برچسب انرژی داشته باشد و در رده ی A  و کم مصرف باشد.
  • هنگام خرید لزومی ندارد که محصولات با آپشنهای خاص را بخرید و هزینه ی گزافی بابت آن بپردازید زیرا فقط برخی از ویژگی ها مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال فقط برخی از برنامه های شستشو مورد استفاده قرار می گیرند نه همه ی آنها پس لزومی به هزینه ی اضافی نیست‌‌.
  • در خرید لوازم برقی آنهایی را انتخاب کنید که قادرهستند چندین کار را انجام دهد مثل غذاسازها. در این صورت در هزینه و تعداد وسایل صرفه جویی کرده اید.
  • لوازم با کاربرد مشابه به سبک مختلف را انتخاب نکنید‌.
  • لزومی ندارد تمام لوازمتان را از یک برند انتخاب کنید.کیفیت و کارآیی در انتخاب حرف اول را می زند و لوازم با کیفیت را انتخاب کنید هر چند مارکهای آن متفاوت باشد.
  • بعد از کیفیت به زیبایی ظاهر آن نیز توجه داشته باشید‌.

نتیجه گیری

آشپزخانه مهم ترین بخش منزل است که در آن به لوازم ‌مختلف برای انجام شدن کارها نیازمندیم. یکی از آنها لوازم برقی است که در آشپزخانه به آن احتیاج دارید که  دارای تنوع بالایی هستند و انتخاب بین آنها کمی سخت است و امکان خرید همه ی آنها نیز نمی باشد‌. در این شرایط یک راهنما می تواند بسیار کمک کننده باشد. به همین دلیل سعی کردیم مقاله ای آماده کنیم  و در آن به مواردی که در خرید لوازم برقی آشپزخانه باید مورد توجه قرار گیرد را خدمت شما بیان کنیم و نحوه ی خرید اینگونه لوازم را به شما معرفی کردیم و برخی از مهم ترین نکاتی که در خرید لوازم برقی آشپزخانه باید مورد توجه قرار گیرد را بیان کردیم. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید باشد.

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط