مقایسه سرویس چینی گرد و مربع

چینی گرد بگیرم یا مربع؟

زمانی که قصد خرید یک سرویس چینی جدید را دارید به دلیل وجود طرح و رنگ های مختلف با چالش های مختلفی روبه رو خواهید شد و با دیدن تنوع آنها مردد می مانید که چه مدل ظروفی را بخرید؟ چگونه یک سرویس چینی با کیفیت انتخاب کنید؟ چه نکاتی را قبل از خرید مد نظر قرار دهید؟ سرویس چینی چند نفره بخرید؟ سرویس چینی گرد بخرید یا مربع؟ باید در مورد تک تک این سوالات فکر کنید و جوابی روشن برای آنها پیدا کنید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. اصلا نگران نباشید، ما در مقالات مختلف در مورد همه این موارد به طور مفصل صحبت کرده ایم. شما با مطالعه مقاله‌  راهنمای خرید ظروف چینی  با نکات آن قبل از خرید آشنا خواهید شد. همچنین با مطالعه مقاله  سرویس چینی چند نفره بگیریم؟ سوال شما در مورد خرید تعداد مناسب چینی پاسخ داده می شود و در این مقاله نیز قصد داریم در مورد مدل آنها یعنی گرد یا مربع بودن ظروف چینی صحبت کنیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

در سال های گذشته فقط یکی دو مدل ظروف چینی در بازار وجود داشت که انتخاب را بسیار راحت کرده بود، ولی در حال حاضر با به روز شدن مدل ها، تنوع آنها بسیار بالا رفته و ظروف چینی در مدل و طرح های مختلفی به بازار عرضه شده اند که انتخاب را کمی سخت کرده اند. یکی از دغدغه ها انتخاب بین ظروف چینی گرد و مربع می باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

همان طور که می دانید ظروف چینی دارای دو مدل مربع و گرد هستند و آنها دارای طرح ها و رنگ های گوناگونی می باشند حال زمان خرید باید چگونه بین این دو انتخاب کنیم.

مقایسه سرویس چینی گرد و مربع

1. مدلی هماهنگ با بقیه ظروف انتخاب کنید

در زمان خرید به شکل ظاهری بقیه ظروفی که در منزل دارید دقت کنید و مدلی را خرید کنید که با دیگر ظرف شما هماهنگی داشته باشد. اگر در منزل ظرف های آرکوپال و یا یک سرویس چینی دیگر دارید سعی کنید مدلی هماهنگ با آن تهیه کنید تا ظروف آشپزخانه شما از لحاظ ظاهری با یکدیگر ست باشند تا اگر زمانی مجبور به استفاده همزمان آنها شدید میز غذاخوری یکدستی داشته باشید و ظرف های شما با یکدیگر هماهنگ باشند.

2. صبر و حوصله تان را بسنجید

توجه کنید که فرد با حوصله ای هستید و کارها را با آرامش و دقت انجام ‌می هید و یا عجول هستید و فقط می خواهید سریع کارتان را تمام‌ کنید. شاید از خودتان بپرسید این ویژگی چه ربطی به مدل سرویس چینی دارد، چند لحظه تامل کنید تا دلیل سوالم را متوجه شوید. ظروف مربعی شکل معمولا ابعاد بزرگی دارند و دارای گوشه هستند و شما زمان استفاده و شستشو باید دقت کنید و آنها را به آرامی جابه جا کنید و بشویید تا گوشه ی ظروف در حین استفاده به محلی گیر نکند تا باعث شکستن ظروف و یا لب پر شدن آن ها  شود زیرا سرویس چینی شما با شکستن ‌ناقص می شود و با لب پر شدن هم ظاهر زشتی پیدا می کند و باعث تجمع آلودگی و میکروب هم‌ خواهد شد. ولی ظروف گرد هم‌ گوشه ندارند و هم ابعاد مناسب تری دارند و زمان استفاده احتیاج به دقت بالایی ندارند و آسیب پذیر نیستند. با این توضیحات اگر شما عجول هستید ظروف گرد بخرید و اگر با حوصله و تمرکز کار می کنید می توانید ظروف مربعی شکل انتخاب کنید.

مقایسه سرویس چینی گرد و مربع

3. به فضای کابینت و آشپزخانه تان توجه کنید

زمانی که تصمیم به خرید سرویس جدید می گیرید باید به فضای کابینت هایتان توجه کنید و ظروف مناسب با اندازه ی آنها خرید کنید همان طور که قبل تر اشاره کردیم ظروف مربعی شکل معمولا ابعاد بزرگتری دارند و به لحاظ شکل شان حساس هم هستند که تبعاً باید آنها را درون کابینت هایی که ابعاد بزرگ دارند نگهداری کنید زیرا برای چیدمان آنها به فضای بیشتری احتیاج دارید تا آنها با هم برخورد نکنند. ولی ظروف دایره ای شکل این مشکلات را ندارند و در فضای کوچک جای می گیرند و برای چیدمان آن کار سختی نخواهید داشت. پس اگر فضای بزرگی دارید می توانید ظروف مربعی شکل برای خرید انتخاب کنید ولی برای فضاهای کوچک ظروف دایره ای بهتر هستند.

4. هدفتان از خرید ظروف را مشخص کنید

بهتر است قبل از خرید به این نکته دقت داشته باشید که برای چه نوع مصرفی ظرف می خرید. به طور کلی ظروف مربعی شکل حالت رسمی تری دارند و برای پذیرایی از مهمانان‌ مناسب تر هستند و ظروف دایره ای شکل ظاهر معمولی دارند و خوش دست تر هم هستند. با این توضیحات اگر برای استفاده روزمره سرویس چینی می خرید بهتر است مدلی را انتخاب کنید تا خوش دست باشد و تا در صورت استفاده مکرر و شستشو و جابه جایی آن راحت باشید و چیدمان آن درون کابینت و ماشین ظرفشویی به سهولت امکان ‌پذیر باشد. ولی اگر قصد خرید سرویس چینی به عنوان ظروف پذیرایی دارید می توانید از بین سرویس های مربعی شکل انتخاب کنید زیرا حالت رسمی تری دارد و به دلیل اینکه گاهی از آنها استفاده می کنید به دلیل ابعاد بزرگ و گوشه هایش اذیت نمی شوید و همان ‌چند بار استفاده باید دقت بیشتری داشته باشید و چیدمان و جابه جایی آن را به آرامی انجام دهید.

فارغ از تمام این نکات مهم ترین مسئله سلیقه و علاقه ی شما می باشد. بهترین کار انتخابی با توجه به سلیقه و علایقتان می باشد زیرا قرار است شما از آن استفاده کنید. باید طرح و مدل سرویس به دل شما بنشیند و شما آن را دوست داشته باشید تا با استفاده از آن لذت ببرید. هرچند دقت به نکات بالا هم اهمیت دارید ولی اگر شما طرحی را دوست دارید که ابعاد بزرگی دارد آن را تهیه کنید نهایت هنگام استفاده از آن بیشتر دقت می کنید و حواستان هست که آسیب نبیند. 

نکته مهم در خرید چینی گرد و مربع

با توجه به تمام نکاتی که بالاتر اشاره کردیم یکی از مهم ترین موارد در زمان خرید جدایی از طرح و رنگی که دارد کیفیت سرویس مورد پسند شماست. اگر شما محصولی با کیفیت مرغوب خریداری کنید هم طرح روی آن با شستشوی دستی و شستن توسط ماشین ظرفشویی پاک ‌نمی شود و هم ظروف مقاوم تری هستند و به دلیل کیفیت پایین حساس و شکننده نیستند تا با چند بار استفاده و با کوچکترین ضربه ها آسیب ببینند. بعد از انتخاب یک سرویس با کیفیت می توانید به شکل و طرح آن نیز توجه کنید. در ادامه تصمیم داریم شما را با یکی از برترین تولید کننده های  لوازم آشپزخانه  به نام  سالوت  آشنا کنیم. این مجموعه یکی از برترین تولید کننده های لوازم آشپزخانه می باشد که محصولات متنوعی با استفاده از مواد اولیه مرغوب در بالاترین کیفیت طراحی و ساخته است که همگی آنها مطابق با مد روز و کاملا کاربردی طراحی شده اند و با انتخاب هریک از محصولات آن نیاز شما کاملا برطرف خواهد شد.

نتیجه گیری

یکی از ظروف پر استفاده در منزل سرویس چینی می باشد که می توان از آن به عنوان سرویسی برای مصارف  روزمره استفاده کرد و هم به عنوان  ظروف پذیرایی  کاربرد دارد. به دلیل کاربردی بودن، این محصول دارای تنوع بالایی در شکل و طرح است تا شما بتوانید مدلی متناسب با سلیقه و نیازتان خریداری نمایید. یکی از دغدغه ها هنگام خرید سرویس چینی این است که سرویس چینی مربع بگیرم یا گرد؟ در این مقاله سعی کردیم نکات کلیدی در مورد هریک از آنها توضیح دهیم و به شما در مورد مصارف مناسب استفاده هر یک از آنها صحبت کنیم که اگر بخواهیم به طور خلاصه به آنها اشاره کنیم نکات شامل: توجه به هماهنگی با دیگر ظروف، در نظر گرفتن ابعاد و فضای کابینت و آشپزخانه، هدفتان از خرید سرویس چینی و اینکه برای استفاده روزمره قصد خرید دارید یا به عنوان ست پذیرایی، خوش دست بودن و استفاده راحت و علاقه و سلیقه تان در انتخاب شکل ظروف چینی می باشد.

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط