سرویس چینی چند نفره بگیریم؟

سرویس چینی چند نفره بگیرم؟

هنگامی که قصد خرید سرویس چینی دارید، اولین سوالی که ذهن شما را به خود مشغول می کند این است که سرویس چینی چند نفره بخرم؟ زمانی که برای خرید به فروشگاه های لوازم آشپرخانه مراجعه می کنید و یا فروشگاه های آنلاین این حوزه را بررسی می کنید، با تعداد سرویس چینی های مختلفی مواجه می شوید و ممکن است با خود کلنجار بروید که کدام برای شما مناسب است. حق دارید زیرا  موضوع مهمی است و اشتباه در خرید پذیرایی در آینده، برای شما مشکل ساز خواهد بود اگر سرویس تعداد کم بخرید در پذیرایی از مهمانتان با مشکل مواجه خواهید شد و اگر سرویس زیادی هم بخرید علاوه بر اسراف هزینه تان ممکن است با کمبود جا برای چیدمان آنها مواجه شوید و احتمال شکستن و آسیب دیدن آنها در زمان جابه جایی وجود دارد. به دلیل اهمیت موضوع قصد داریم در ادامه با ما در مورد اینکه سرویس چینی چند نفره بخرید صحبت کنیم تا شاید کمکی به شما در تصمیم‌ گیری باشد تا خرید مناسبی داشته باشید.

نکات مهم در انتخاب تعداد سرویس چینی​

نکات مهم در انتخاب تعداد سرویس چینی

۱. تعداد مهمانانتان را در نظر بگیرید

زمانی که تصمیم به خرید سرویس چینی به عنوان سرویس پذیرایی دارید باید مشخص کنید که حدودا چه تعداد مهمانی خواهید داشت و براساس این موضوع تعداد سرویس چینی را انتخاب کنید. این مسئله موضوع مهمی است؛ زیرا اگر تعداد ظروفتان مناسب تعداد مهمانانتان نباشد هنگام پذیرایی به مشکل می خورید و با کمبود ظروف مواجه خواهید شد و مجبورید از ظرف های دیگرتان برای پذیرایی استفاده کنید که این ‌ناهماهنگی بین ظروف و ست نبودن آنها زیبایی سفره ی شما را تحت الشعاع قرار می دهد. اما بالعکس اگر تعداد سرویستان مناسب باشد دیگر در چیدمان کم و کسری نخواهید داشت و تمام ظروف میز شما یکدست و با هم ست خواهند بود.

سرویس های چینی معمولا ۶، ۱۲، ۱۸ نفره هستند و در بعضی از فروشگاه ها می توانید سرویس ۲۴ نفره هم پیدا کنید. فرض کنید شما نهایتا ۱۲ مهمان ‌خواهید داشت در این صورت یک سرویس چینی ۱۲ نفره نیاز شما را برآورده می کند زیرا در این سرویس ۱۲ پیش دستی، ۱۲خورشت خوری و ۱۲ پلوخوری وجود دارد که مناسب مهمان هایتان می باشد و بقیه لوازم داخل سرویس مثل دیس، پیاله، نمکدان و … نیز متناسب با این تعداد در نظر گرفته شده است. نکته‌ی دیگر اینکه اگر برای استفاده روزمره و دم دستی سرویس چینی می خرید معمولا یک سرویس چینی ۶ نفره برای شما کافی است و تعداد و انواع لوازم درون آن نیاز شما را برآورده می سازد.

2. فضای منزل و آشپزخانه تان را در نظر بگیرید.

مورد بعدی در نظر گرفتن فضای آشپزخانه و منزلتان است تا بر اساس آن سرویس چینی مناسب بخرید. قبل از خرید باید مشخص کنید که فضای کافی برای چیدن سرویس ۱۸نفره را دارید و یا سالن پذیرایی شما اجازه ی پذیرایی از ۱۸ نفر را می دهد که شما بخواهید سرویس با این تعداد خریداری کنید. ممکن است شما تعداد مهمان زیادی داشته باشید. ولی اگر متراژ منزل شما کوچک است مجبورید تعداد آنها را براساس ابعاد منزلتان تقسیم کنید و چند سری مهمان دعوت کنید. با این اوصاف نکته ی بعدی پس از تعیین تعداد مهمان هایتان فضای منزلتان را بررسی کنید تا چه تعداد مهمان می توانید در یک تایم دعوت کنید و چه مقدار کابینت برای چیدمان آن دارید و در نهایت با جمع بندی این نکات سرویس با تعداد مناسبتان را خریداری کنید.

پیشنهاد ما به شما مطالعه: راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

3. توجه به تعداد پارچ یک سرویس چینی

حتما تا الان اصطلاح ۲۸ پارچه، ۳۵ پارچه و … به گوشتان خورده است و بسیاری این مسئله را با تعداد نفرات سرویس چینی اشتباه می گیرند. در صورتی که این دو کاملا با هم متفاوت هستند. منظور از تعداد پارچه تعداد وسایلی است که درون آن سرویس وجود دارد به عنوان مثال درون یک سرویس چینی، دیس یک قلم به حساب می آید و یک قاشق چای خوری هم یک قلم محسوب می شود که مجموع این تعداد می شود تعداد پارچه آن سرویس یعنی یک سرویس ۹۵پارچه، یعنی ۹۵ تکه دارد ولی تعداد نفرات یعنی تعداد ظروف مشابه که کارایی شبیه به هم دارند، مثلا سرویس ۱۲ نفره یعنی درون آن ۱۲بشقاب پلوخوری، ۱۲ پیش دستی دارد و دیس و پیاله و کاسه و … هم متناسب با این تعداد در نظر گرفته شده است. پس قبل از خرید حتما تعداد نفرات سرویس و اقلام درون آن را دقیقا بررسی کنید. البته نکات دیگری نیز هنگام خرید یک سرویس چینی اهمیت دارد که باید در زمان خرید به آنها توجه کنید اگر مایلید به طورکامل با آنها آشنا شوید می توانید مقاله ی  راهنمای خرید سرویس چینی  را مطالعه نمایید.

نتیجه گیری

یکی از ظروف پذیرایی که وجود آن در منزل بسیار اهمیت دارد سرویس غذاخوری چینی می باشد که با استفاده از آن می توانید از مهمانانتان به خوبی پذیرایی کنید و هرچه سرویس شما کامل تر و زیباتر باشد پذیرایی کامل و بی نقصی خواهید داشت بنابراین شما باید در خرید سرویس چینی بسیار دقت کنید تا محصولی با کیفیت و مرغوب تهیه کنید و علاوه بر این نکته ای که در خرید مهم است این می باشد که سرویس چند نفره بخرید. در طول این مطلب به طور مفصل راجع به این موضوع صحبت کردیم و متوجه شدید که باید به تعداد آن دقت کنید تا برابر با مهمان های شما باشد و نکته ی دیگر خرید با توجه با فضای منزل و آشپزخانه تان خرید کنید که نتیجه ی آن این شد که با توجه به این دو موضوع به یک جمع بندی برسید و سرویس مناسب تان را خریداری کنید. هنگام خرید لوازم آشپزخانه توجه کنید تا از یک تولید کننده برتر به خرید بپردازید. سالوت یکی از بهترین ها بین آنها می باشد و مواد تولید کننده ی این مجموعه با استفاده از مواد اولیه ی درجه یک در بالاترین کیفیت طراحی و تولید شده اند و شما با انتخاب محصولات آن نگرانی در رابطه با کیفیت و کارایی آن نخواهید شد زیرا آنها مطابق با مد روز در زیباترین شکل ظاهری طراحی و تولید شده اند که مناسبترین گزینه برای خرید می باشند.

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط