راهنمای خرید ظروف اوپال

8 نکته مهم در خرید ظروف اوپال

ظروف اوپال از جمله محصولاتی هستند که به دلیل مزایای فراوان استفاده از آنها بسیار رواج پیدا کرده و افراد بی شماری این سرویس را به عنوان یکی از گزینه های اصلی  خرید لوازم آشپزخانه  خود قرار داده اند. نوعروسان نیز حداقل یک سرویس ۶ نفره از آن را برای استفاده دم دستی تهیه می کنند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این ظروف چه مزایایی دارد که در این حد طرفدار پیدا کرده است، در ادامه به این سوال شما پاسخ خواهیم داد. مهم تر از این سوال این است که قبل از خرید ظروف اوپال باید به نکاتی دقت کنیم و یا اگر بخواهیم آن را بهتر بیان‌کنیم راهنمای خرید ظروف اوپال می باشد و شما با آگاهی نسبت به این نکات خرید بهتری خواهید داشت.

اوپال چیست؟

اوپال ظروفی است که از ترکیب شیشه و چینی در دمای بسیار بالا ساخته شده اند که این فرآیند ساخت آنها را از ظروف چینی مقاوم تر و سبک تر کرده که برای استفاده مداوم گزینه ای مناسب است و کمتر آسیب می بیند. حال این ظروف با نام های متفاوتی مانند اوپال، آکروپال، آیروپال شناخته شده است که در مقاله  تفاوت بین ایروپال و آرکوپال  کامل در مورد این ‌موضوع صحبت کرده ایم و گفتیم که تنها تفاوت این ظروف شرکت و کشور سازنده ی آنها می باشد در غیر اینصورت آنها تفاوتی نسبت به یکدیگر ندارند و اولین بار هم شرکت ارک فرانسه دست به تولید اینگونه ظروف زد و نام تجاری شرکت را با اوپال ترکیب نمود و با نام ‌ارکوپال روانه بازار کرد. به دلیل شکل ظاهری زیبا و تنوعی که در طرح و نقش داشت و مقاومت بالای آن در عین نازک و سبک بودن محبوبیت بسیاری پیدا کرد و تولید کنندگان کشورهای مختلف نیز اقدام به تولید این ظروف کردند.

اوپال چیست؟​

نکات مهم در خرید ظروف اوپال

1. بهترین برندهای ظروف اوپال را بشناسید

اولین قدم برای خرید ظروف اوپال شناسایی برندهای مطرح در این حوزه می باشد تا بتوانید ظروف با کیفیتی خریداری کنید. برای این کار هم کافی است سری به آنلاین شاپ های لوازم آشپزخانه بزنید و نظرات را بخوانید و نظریات اطرافیانتان را هم جویا شوید و با ادغام آنها به یک نتیجه ی نهایی برسید و برندی که ظروف آن از کیفیت بالایی برخوردار است را پیدا کنید. سالوت  هم یکی از تولید کننده های برتر لوازم آشپزخانه می باشد که محصولات متنوع و متعددی را با استفاده از مواد اولیه درجه یک با کیفیت بالا و به صورت کاملا کاربردی مطابق مد روز طراحی و تولید نموده است و تمام‌ کسانی که از محصولات این برند محصولی خریداری نموده اند کاملا از آن راضی هستند و به دیگران هم ‌پیشنهاد می دهند زیرا محصولات این تولید کننده کارایی خوبی داشته و بهترین کیفیت را دارد و بهتر است برای خرید ظروف اوپال هم تولید کننده ای با این ویژگی ها پیدا کنید.‌

2. داشتن علامت استاندارد و مورد تایید بهداشت

بعد از شناختن برند توجه کنید که ظروف آن برند دارای علامت استاندارد و مورد تایید بهداشت باشند، زیرا ظروف اوپال اگر اصولی ساخته شده باشند ظرف های بسیار بهداشتی و مناسبی برای سرو غذا و خوراکی ها هستند و هیچ ضرری برای سلامتی ندارند.

3. دیدن طرح های مختلف برای انتخاب

قدم سوم دیدن مدل های مختلف سرویس ظروف اوپال است با توجه به جنس و سطح براقی که دارد روی این ظروف طرح های بسیار متنوع و زیبایی حک کرده اند و حتی مدل های رنگی و کاملا ساده آن هم وجود دارد که موجب شده با همه نوع سلیقه و دکوراسیونی همخوانی داشته باشد. شما باید تمام ‌مدل ها و طرح های این ظروف را ببینید تا مدل مورد نظرتان را که از نظر شکل ظاهری و طرح و رنگ‌ با دیگر لوازم آشپزخانه تان هماهنگ است را انتخاب کنید.

4. بررسی سطح رویی ظروف انتخاب شده

بعد از شناسایی برند معتبر و انتخاب طرح باید یکی دو نمونه از ظروف آن را در دست بگیرید و به سطح رویی آن دقت کنید تا روی آن موجی وجود نداشته باشد، لک یا برجستگی هایی نباشد زیرا اینها نشانه ی کیفیت پایین ظروف اوپال می باشد. وزن آن را بسنجید زیرا بارزترین نشانه ی یک ظرف اوپال با کیفیت وزن سبک آن می باشد. پس از آن به زیر ظرف نگاهی بیندازید و ببینید علامت قابلیت استفاده از آن درون ماشین ظرفشویی و مایکرویو حک شده است و ظروف تحمل حرارت بالای این دستگاه را دارد که این قابلیت با علامت یا نوشته زیر آن حک شده است.

ظروف پذیرایی اوپال

5. تعیین تعداد ظروفی که نیاز دارید

قدم بعدی بعد ازطی کردن موارد بالا و بررسی های مختلف این است که مشخص کنید به چه تعداد ظروفی نیاز دارید آیا سرویس ۶ نفره مدنظرتان است و یا احتیاج به تعداد بیشتری دارید.

6. بررسی کارایی ظروفی که داخل سرویس وجود دارد

بعد از مشخص کردن تعداد بهتر است ظروفی که داخل یک سرویس وجود دارد را بررسی کنید تا بدانید که دقیقا چه ظروفی درون سرویس وجود دارد و آنها نیاز شما را برطرف می کند و ظروف داخل سرویس کامل هستند که دیگر نیازی به تهیه ی موارد دیگری نداشته باشید، زیرا ممکن است ناهماهنگی بین آنها به وجود بیاید و نتوانید آن ها را باهم ست کنید.

7. انتخاب از بین سرویس هایی که امکان اضافه کردن داشته باشد

نکته ی مهم بعدی انتخاب از بین سرویس هایی است که امکان اضافه کردن به آنها وجود داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما به پلو خوری و میوه خوری بیشتری نیاز دارید بتوانید تعداد آن را تغییر دهید و آنها را  بیشتر از بقیه ظروف بخرید و یا اگر بعد ها احتیاج شد به تعداد آنها بیفزایید بتوانید از همان طرح و مدل خریداری کنید.

8. دقت به اندازه ی ظروف

اگر برای استفاده دم دستی قصد خرید ظروف اوپال دارید حتما اندازه و مدل آن را مد نظر قرار دهید تا خوش دست باشند و بدون‌ مشکل بتوانید آنها را بشویید یا درون‌ ماشین ظرفشویی جای دهید. نکته ی بعدی هم دقت در ابعاد و فضای کابینتتان‌ می باشد که سرویسی بخرید که مناسب کابینت شما باشد و بتوانید آنها را به راحتی درون کابینت بچینید.

نتیجه گیری

لوازم آشپزخانه تعداد بسیار بالایی دارد که در دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی شده اند و آنها جزو لوازم ضروری آشپزخانه به شمار میروند. بخش مهمی از آنها را ظروف غذاخوری تشکیل می دهد که زیبایی آنها نشان دهنده ی سلیقه ی شماست و در زیبا شدن میز غدایتان بسیار موثر است. ظروف اوپال یکی از جنس ظروفی است که به دلیل مزایای فراوان این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و افراد بسیاری برای استفاده دم دستی و به عنوان ظروف غذاخوری پذیرایی آن را انتخاب می کنند. این ظروف دارای وزن سبک، جنسی مقاوم در طرح و رنگ های متعددی هستند که مناسب سلیقه های مختلف می باشد ولی باید قبل از خرید آن به نکاتی توجه کنید تا بهترین ‌و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید در این مقاله در مورد راهنمای خرید ظروف اوپال صحبت کردیم که شامل انتخاب برند با کیفیت، انتخاب ظروف هماهنگ با طرح و رنگ دیگر ظروف، دقت در ظاهر ظرف و داشتن ‌نشانه ی استاندارد، قابل استفاده بودن در ماشین ظرفشویی و مایکروفر، توجه به تعداد مورد نیاز و اقلامی که درون سرویس وجود دارد. مد نظر قرار دادن قابلیت اضافه کردن ظروف به سرویس و خرید ظروف با شکلی متناسب با ابعاد و فضای کابینت از مهم ترین آنها بود که در طول مقاله هر یک را کامل توضیح داده ایم.

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط