تفاوت بین سرویس چینی و آرکوپال چیست؟

آرکوپال بهتره یا چینی؟

بیشترین ظروفی که در منازل برای سرو غذا استفاده می شود سرویس چینی و آرکوپال می باشد که به دلیل استقبال بالا دارای مدل های گوناگونی است و با هر سبک و سلیقه ای همخوانی دارد و شما می توانید با توجه به شکل و طرح های ظروف دیگر و متناسب با سلیقه تان طرح و شکل مورد نظزتان را برای خرید انتخاب کنید. حال سوالی که زمان خرید ذهن شما را مشغول می کند این است که سرویس چینی بخرید یا آرکوپال؟ و هر کدام از آنها برای چه کارایی تولید شده اند و انتخاب هر یک برای چه کاربردی مناسب تر است؟ جواب این سوال ها با آشنا شدن نسبت به تفاوت سرویس چینی و آرکوپال مشخص می شود و با آگاهی داشتن نسبت به جنس و ویژگی های آن در زمان خرید بهتر می توانید تصمیم گیری کنید که کدام مدل آن را انتخاب کنید. در ادامه یک تعریف کلی از سرویس چینی و آرکوپال به شما ارائه می دهیم و پس از آن تفاوت های این دو مدل ظرف را کاملا بر ای شما شرح می دهیم.

جنس ظروف آرکوپال از چیست؟

ظروف آرکوپال ترکیبی از چینی و شیشه می باشند و باعث مقاومت بالای ظروف آرکوپال نسبت به چینی شده اند و آن را نسبت به ظروف چینی سبک تر کرده است. ظروف آرکوپال معمولا در دمای بالا تهیه می شوند که موجب مقاومت آنها در برابر حرارت می شود و می توان آنها را درون ‌مایکروفر قرار دارد.

 
آرکوپال بهتره یا چینی؟​

جنس ظروف چینی چیست؟

ظروف چینی ترکیبی از سفال و سرامیک می باشند و با قرار گرفتن در قالب های مورد نظر در کوره با دمای بالا حالت می گیرند و ساخته می شوند. به ‌دلیل مواد و ترکیباتی که در ساخت ظروف چینی به کار رفته باعث شده وزن آنها سنگین تر شود البته این ظروف دارای ضخامت های مختلفی هستند.

حال با توجه به تعاریف کلی که در مورد ظروف چینی و آرکوپال داشتیم به بررسی تفاوت های بین این دو سرویس می پردازیم.

تفاوت سرویس چینی و آرکوپال

1. وزن سرویس ارکوپال و چینی

بارزترین تفاوت بین سرویس چینی و آرکوپال وزن آنها می باشد. آرکوپال از ترکیباتی تهیه شده که باعث سبک شدن وزن این نوع ظروف گردیده است. یکی از ویژگی هایی که باعث استقبال از این ظروف شده است وزن آنها است که می توان برای استفاده روزمره و مداوم از آنها استفاده نمود و به دلیل وزن سبک به راحتی می توان آنها را برای استفاده و شستشو به راحتی بلند کرد و جابه جا نمود، برخلاف ظروف چینی که به دلیل استفاده از ترکیبات خاص وزن آنها نسبت به ظروف آرکوپال بیشتر است که برای استفاده مداوم کمی سخت است و این یکی از اصلی ترین ویژگی های ظروف آرکوپال می باشد که باعث شده تا اکثر بانوان ظروف آرکوپال را برای استفاده روزمره و حتی برای پذیرایی از مهمانان انتخاب و خرید کنند.

تفاوت سرویس چینی و آرکوپال​

2. مقاومت ظروف چینی و آرکوپال

یکی دیگر از تفاوت های بین سرویس چینی و آرکوپال مقاومت و استحکام آنها است. با توجه به اینکه ظروف ارکوپال در دمای بالایی فرم گرفته و حالت می گیرند تحمل بالایی نسبت به دما دارند و می توان از آنها درون مایکروفر بدون آسیب دیدن استفاده نمود و برخلاف وزن سبک و ضخامت کمی که دارند در برابر ضربه و آسیب مقاوم تر هستند و با کوچکترین ضربه و یا افتادن بر روی زمین به سرعت نمی شکنند و آسیب نمی بینند. اما ظروف چینی با توجه به اینکه ضخامت بیشتری نسبت به ظروف آرکوپال دارند ولی بسیار حساس و شکننده تر از آنها هستند و هنگام استفاده و جابه جایی باید بسیار دقت نمود تا ضربه و آسیبی به آنها نخورد زیرا به سرعت لب پر شده و آسیب میبینند و ظروف چینی در برابر دما تحمل بالایی ندارند و هنگام استفاده از آنها درون‌ مایکروفر باید بسیار دقت نمود تا آنها را داخل دمای بالایی نگذارید زیرا آسیب می بینند. مگر اینکه زیر ظروف چینی برچسب استفاده در مایکروفر حک شده باشد.

3. شکل ظاهری ظروف چینی و آرکوپال

از تفاوت های دیگر ظروف چینی و آرکوپال شکل ظاهری آنها می باشد. هر دو این ظروف دارای طرح های متنوع و مختلفی هستند که همگی زیبا و مطابق مد روز می باشند ‌ولی اگر کمی به سطح رویی این ظروف دقت کنید متوجه براقیت ظروف چینی نسبت ارکوپال خواهید شد. به دلیل طی کردن فرآیند خاص برای ساخت ظروف  چینی آنها نسبت به ظروف آرکوپال براق تر هستند و جلوه ی بیشتری دارند. هر چند این روزها طرح و شکل های ظروف آرکوپال دارای مدل های جدیدی است که توانسته طرفداران مخصوص به خود را داشته باشد و نظر بسیاری را به خود جلب کند.

ارکوپال یا چینی؟ کدام بهتر است؟

4. کاربرد ظروف چینی و ارکوپال

یکی دیگر از تفاوت های ظروف چینی نسبت به آرکوپال تفاوت کاربرد آنها نسبت به یکدیگر می باشد. سرویس های چینی دارای طراحی رسمی تری هستند و ابعاد و وزن و شکل ظاهری آنها باعث شده تا از این ظروف بیشتر برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنند و برای مراسمات و مهمانی ها نمای و جلوه ی بهتری دارند و مناسب تر هستند. ولی ظروف ارکوپال به گونه ای هستند که برای روزمره و استفاده به عنوان ظروف دم دستی مناسب می باشند. البته این مورد یک قانون نیست و می توانید بر خلاف آن نیز رفتار کنید. زیرا هر دو دارای شکل ظاهری و ویژگی هایی هستند که قابل استفاده برای روزمره و میهمانی ها می باشند و این تصمیم‌گیری به صلاح دید و سلیقه ی شما بستگی دارد.

با توجه با تفاوت های ظروف چینی و آرکوپال در نهایت شما باید برای خریدتان تصمیم گیری کنید که چه نوع سرویسی برای استفاده شما مناسب تر است. فقط سعی داشتیم شما را با عمده ترین تفاوت این دو ظرف آشنا کنیم تا شما بر اساس ویژگی این دو ظرف بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. فارغ از این مسائل مورد مهم کیفیت بالای این ظروف می باشد و شما هنگام خرید بهتر است از محصولات یک تولید کننده ی مرغوب بری استفاده انتخاب کنید تا کیفیت خوبی داشته باشد و شما بتوانید مدت زمان بیشتری بدون آسیب از آن استفاده کنید. همچنین این مورد در تهیه ی دیگر  لوازم آشپزخانه  نیز صحت دارد و شما باید یک تولید کننده ی برتر لوازم آشپزخانه را برای خرید لوازم مورد نیازتان پیدا کنید.‌  تصمیم داریم سالوت که یکی از بهترین  تولید کننده لوازم آشپزخانه  می باشد را به شما بهترین ها معرفی کنیم زیرا نسبت به کیفیت بالا و کارایی بی نقص محصولات این مجموعه آگاه هستیم و به آنها اطمینان کامل داریم.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم یکی از پر تکرارترین سوالات شما که تفاوت بین سرویس چینی و ارکوپال را پاسخ دهیم و در مورد آن به طور کامل صحبت کنیم. طبق گفته های مقاله وزن، مقاومت، طرح، جنس و کارآیی سرویس چینی و آرکوپال با هم تفاوت دارد که همین تفاوت ها باعث شده تا بیشتر بانوان تمایل داشته باشند که از ظروف ارکوپال به دلیل وزن سبک، خوش دست بودن، مقاوم بودن و شکل ظاهری زیبا و متنوع برای استفاده روزمره استفاده کنند تا شستن و جابهجایی آن راحت تر امکان ‌پذیر باشد و از ظروف چینی نیز به دلیل وزن بیشتر، حساس بودن و طرح های رسمی و خاص برای پدیرایی از مهمانان استفاده نمایند.

حال اگر با توجه به مطالب گفته شده تصمیمتان را برای خرید هریک از آنها گرفته اید باید برای خرید نکاتی را مد نظر قرار دهید با مطالعه ی مقاله  راهنمای خرید سرویس چینی  با نکات قبل خرید سرویس چینی آشنا می شوید. همچنین  مطالعه ی مقاله  راهنمای خرید سرویس آرکوپال  را برای آشنایی با نکات مهم قبل خرید سرویس آرکوپال را به شما پیشنهاد می دهیم.

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط