تفاوت بین ظروف اوپال و آکروپال چیست؟

تفاوت بین آیروپال و آکروپال

این روزها ظروف آرکوپال یا آیروپال به دلیل مزایای فراوانی که دارند طرفداران بسیاری دارند و به دلیل همین نیاز بالا، تولید کنندگان‌ مختلفی دست به طراحی و تولید این ظروف می زنند. اگر سری به فروشگاه ها و آنلاین شاپ هایی که ظروف آشپزخانه می فروشند زده باشید با تنوع طرح، مدل و برندهای این محصول مواجه می شوید. ولی اگر برای خرید مراجعه کرده باشید یا تصمیم به خرید ظروف آرکوپال در آینده دارید زمان خرید با نام آرکوپال یا آیروپال برخورد می کنید و ممکن است در فکر فرو روید که ظروف آرکوپال و آیروپال با هم چه فرقی دارند؟ آیا کیفیت ساخت آنها با هم ‌متفاوت است؟ یا هر یک نشانه ی یک طرح خاصی می باشد؟ یا کیفیت این دو مدل با هم فرق دارد؟ و ….

به دلیل اینکه زمان خرید ظروف آرکوپال افراد زیادی با این سوال ها روبه رو می شوند و تفاوت آن را نمی دانند تصمیم گرفتیم در این  مقاله به طور مفصل راجع به این موضوع صحبت کنیم.

همان طور که می دانید ظروف آرکوپال یا آیروپال از ترکیب شیشه و چینی ساخته شده اند و این دو جنس مختلف به نسبتی با هم ترکیب شده اند که ظروفی نازک تر و سبک از چینی، مقاوم و مستحکم تر از چینی و شیشه ساخته شده اند و به دلیل مزایای فراوان و طرح های متنوع بانوانی بسیاری برای استفاده این ظروف را برای خرید انتخاب می کنند. اگر به سال های قبل برگردیم ظروفی که برای فروش وجود داشتند چینی و پیرکس بودند که شرکت آرک فرانسه ظروف آرکوپال را تولید کرد و برای فروش به کشورهای مختلف از جمله ایران وارد نمود. اسم اصلی این ظروف اوپال می باشد که شرکت آرک نام برندش را با نام این ظروف ترکیب کرد و آنها را با نام تجاری آرکوپال برای فروش روانه بازار کرد.

تفاوت اصلی آرکوپال و ایروپال

 سالها بعد به دلیل استقبال فراوان کشورهای مختلفی دست به تولید اینگونه ظروف زدند و نام معرف کشورشان را ابتدای نام ظروف گذاشتند . به عنوان‌ مثال آی که نشان دهنده ی کشور ایران است را با اوپال ترکیب کرد و این ظروف را با نام آیروپال برای فروش عرضه کردند. می توان گفت به طور کلی فرق آکروپال و آیروپال تفاوت کشور تولید کننده ی آنها می باشد و گرنه تمام این ظروف از مواد اولیه ی مشترکی ساخته شده اند و فرایند تولید و ساخت آنها یکی است و مزایای آنها هم همانند یکدیگر می باشد. کشورهای مختلفی اعم از امارات، چین، اسپانیا ایران و فرانسه از عمده ترین تولید کنندگان ظروف اوپال می باشند.

تفاوت اصلی آرکوپال و ایروپال

طبق توضیحات بالا متوجه شدید که تفاوت اصلی آرکوپال و ایروپال کشور تولید کننده ی آن می باشد و این ظروف هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و مواد اولیه ی آنها با هم یکسان است و همه ی آنها در کوره با دمای بالا تولید شده اند که باعث مقاومت آنها در برابر حرارت شده است و شما با خیال راحت می توانید این ظروف را درون ‌ماشین ظرفشویی بشویید و از آنها داخل مایکروفر  استفاده کنید. ظروف آرکوپال فراغ از کشور تولید کننده ی آن دارای وزن سبکی هستند که دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ می باشند که به دلیل مواد اولیه ترکیبی آن براقیت خاصی دارند و می توانید با توجه به سلیقه و رنگ دکوراسیون آشپزخانه و دیگر ظروفتان طرحی مناسب انتخاب کنید و به دلیل خوش دست بودن، مقاومت بالا و وزن سبک گزینه ای مناسب برای استفاده روزمره است. از همین رو دارای سرویس هایی با تعداد مختلف و ظروف گوناگون است تا بتوانید تعداد آن را متناسب با نیازتان انتخاب کنید.

تفاوت اصلی آرکوپال و ایروپال

تنها نکته ای که هنگام خرید ظروف آرکوپال یا اوپال باید توجه کنید کیفیت تولید کننده ی این ظروف می باشد. باید یک تولید کننده برتر همانند سالوت که  تولید کننده لوازم آشپزخانه  می باشد و تمامی محصولاتش با مواد اولیه مرغوب تولید شده اند و کیفیت بالایی دارند و در طراحی و ساخت آنها بسیار دقت شده تا در کنار کیفیت کاربردی باشند و طراحی زیبا و به روزی داشته باشند را شناسایی کنید تا محصولی با کیفیت بخرید تا با استفاده و شستشوی مداوم آسیب پذیر نباشند، روی صفحه ی ظروف موج نداشته باشد و آنها براقیت و شفافیت کافی داشته باشند و با استفاده و شستشوی مداوم طرح و رنگ آنها پاک نشود و امکان قرار دادن آنها درون ماشین ظرفشویی و مایکروفر زیر هر یک از ظروف آن حک شده باشد. اگر تصمصم به خرید ظروف آرکوپال یا آپروپال دارید باید قبل از خرید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا خرید بی نقصی داشته باشید و هنگام استفاده از آنها راضی باشید. اگر مایلید با این نکات بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقاله ی راهنمای خرید ظروف آرکوپال را قبل از خرید با دقت مطالعه نمایید.

نتیجه گیری

افراد بسیاری زمان خرید ظروف آرکوپال و ایروپال تفاوت آن برایشان نا آشنا بود و نمی دانستند که فرق این دو در چه چیزی است و انتخاب کدام برای خرید و استفاده مناسب تر است. از همین رو تصمیم گرفتیم در  این مقاله در مورد تفاوت ظروف آرکوپال و ایروپال صحبت کردیم و طبق مطالب گفته شده متوجه شدیم که آرکوپال و آیروپال از لحاظ کیفیت، مواد اولیه ی و فرایند ساخت هیچ فرقی با هم ندارند و تنها تفاوت آنها در کشور تولید کننده ی شان می باشد. در اصل نام این ظروف اوپال می باشد که نام تجاری که نشان دهنده ی نام کشور است با این نام‌ ترکیب شده اند. اولین ظروفی که با نام آرکوپال وارد کشور شد تولید شده توسط شرکت آرک فرانسه بوده است و این ظروف با نام آرکوپال بیشتر شناخته شد و بعد ها آیروپال که نشان دهنده ی تولید ظروف در داخل کشور می باشد طراحی و تولید شده و وارد بازار شدند. در اصل تفاوت دیگری در این ظروف وجود ندارد.

1/5 - 1 نفر امتیاز داده است.
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
جستجو کردن
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط