کاربرد گوشت کوب برقی چیست؟

کاربرد گوشتکوب برقی چیست؟

درون آشپزخانه به لوازم برقی های متعددی نیاز دارید که هر کدام براساس نوع ساختشان کارایی به خصوصی دارند. یکی از این لوازم، گوشتکوب های برقی هستند که جزو جدیدترین لوازم برقی آشپزخانه به حساب می آیند که با طراحی خاص و منحصر به فردی که دارند در انجام کارهای آشپزی و پخت و پز به شما کمک می کنند.  زمانی که شما تصمیم به خرید و تکمیل لوازم برقی آشپزخانه دارید، ممکن است با دیدن تعداد بی شمار این محصولات نتوانید انتخاب درستی داشته باشید و تشخیص دهید که وجود کدام وسیله برای آشپزخانه شما ضرورت دارد و وجودش به شما کمک می کند. یکی از این لوازم گوشت کوب برقی است که جدیدا بسیار مورد توجه قرار گرفته و افراد بسیاری تمایل به خرید آن دارند. شاید شما هم ‌جزو کسانی هستید که دوست دارید با کاربرد و کارایی این محصول آشنا شوید تا برای خرید بهتر تصمیم بگیرید. ما قصد داریم در این مقاله به طور کامل در مورد کاربرد گوشت کوب برقی و انواع آن صحبت کنیم. امیدواریم ‌مطالب این مقاله به تصمیم گیری شما کمک کند‌.

گوشکوب برقی چیست؟

گوشکوب برقی همان طور که از نامش مشخص است محصولی برای له کردن مواد غذایی به صورت برقی با سری مخصوص می باشد. گوشت کوب برقی دارای یک دسته ی باریک و بلند است که به راحتی در دست جای می گیرد و دکمه ی روشن و خاموش و تنظیم سرعت نیز روی بدنه ی آن قرار گرفته است. انتهای آن سیمی نصب شده که برای اتصال به پریز برق می باشد. سر دستگاه نیز دارای سری مخصوص با تیغه های فلزی ضد زنگ و مقاوم می باشد. با استفاده از این سری شما می توانید گوشت، سیب زمینی، بادمجان، گوجه و بسیاری مواد غذایی خام و پخته را له و پوره کنید و در غذاهای مختلف از آن استفاده نمایید. البته این مشخصات گوشکوب تک کاره می باشد و گوشکوب برقی در مدل های دو، سه و چهار کاره هم وجود دارد. که در ادامه راجع به آنها توضیح خواهیم داد.

انواع گوشتکوب برقی

انواع گوشت کوب برقی

گوشت کوب های برقی در ابتدا تک کاره بودند که شامل یک سری تیغه دار که با استفاده آن به له کردن مواد غذایی های مختلف می پرداختند. به مرور زمان آنها تغییر کردند و مدل های چند کاره آن نیز وارد بازار شدند که به کارایی آن اضافه کرد.

برخی از آنها به غیر از تیغه ی همزن دارای سری همزن نیز هستند. بعضی دیگر سری آسیاب کن برای آسیاب کردن بعضی مواد غذایی سفت نیز دارند که شما با خرید گوشت کوب برقی چند کاره دیگر نیازی به خرید مخلوط کن، همزن برقی و آسیاب کن به طور جداگانه نمی باشد و با این محصول قادر خواهید بود تمام این کارها را انجام دهید.

کاربردهای گوشت کوب برقی

همان طور که در مطلب قبل اشاره کردیم گوشت کوب برقی دارای مدل های متنوعی است که کارایی آن براساس مدل های آن تعیین می شود.

۱. کاربرد اصلی گوشکوب برقی له، خرد و پوره کردن مواد غذایی های پخته و خام‌ برای تهیه ی غذا می باشد.

۲. می توان از گوشکوب برقی برای ترکیب کردن چندین مواد غذایی برای پخت غذا مانند کتلت استفاده کرد.

۳. می توان برای تهیه ترکیباتی مثل شیر موز، شیر خرما، شیر طالبی و انواع اسموتی از آن استفاده نمود.

۴. برای له کردن گوجه فرنگی نیز کاربرد دارد.

۵. مدل هایی که دارای سری همزن هستند می توان برای پخت کیک و دسرهای مختلف که نیاز به هم زدن مداوم دارند استفاده کرد.

۶. از مدل هایی که سه کاره هستند، مضاف برا کارهای بالا می توان برای آسیاب کردن سبزیجات خشک، مغزیجات مختلف استفاده کرد و برای تهیه ی غذا، دسر، اسموتی از آن استفاده نمود.

مزایای گوشتکوب برقی

مزایای گوشکوب برقی

  • این دستگاه ابعاد کوچکی دارد و نگهداری از آن فضای زیادی اشغال نمی کند.
  • به دلیل طراحی ساده ای که دارد به راحتی در منزل قابل استفاده می باشد.
  • سرعت بالای دستگاه و برقی بودن آن موجب انجام شدن کارها با سرعت بالا می شود.
  • با خرید مدل های سه کاره ی آن دیگر نیازی به خرید همزن، مخلوط کن و آسیاب برقی به طور جداگانه نمی باشد. این وسیله کاربرد همه ی آنها را با هم دارد.
  • به دلیل دسته ی بلند و نازکی که دارد برای استفاده به راحتی در دست جای می گیرد.
  • به نوعی طراحی شده که هنگام استفاده از آن ظروف زیادی کثیف نمی شود و تنها نیاز به شستن سری گوشکوب می باشد.
  • به دلیل ابعاد کوچک و جمع و جوری که دارد در آشپزخانه به راحتی در دسترستان است و در صورت نیاز بدون مشکل از آن استفاده خواهید کرد.

نکاتی که هنگام خرید گوشت کوب برقی باید رعایت کنید‌

۱. به برند و کیفیت آن توجه داشته باشید

قبل از اینکه به خرید بپردازید بهتر است برندهای معتبر و معروفی که به تولید این محصول پرداخته اند را شناسایی کنید و سپس از محصولات آن به خرید بپردازید. بهترین راهکار شناختن یک تولید کننده ی برتر لوازم آشپزخانه می باشد تا از کیفیت ساخت محصولات آن آگاه  باشید و با خیالی آسوده از آن به خرید بپردازید، مانند  سالوت  که یکی از برترین تولید کننده های لوازم آشپزخانه می باشد و انواع مختلف  لوازم آشپزخانه  را با استفاده از متریال درجه یک در بالاترین کیفیت به صورت کاملا کاربردی با بهترین عملکرد طراحی و تولید نموده و برای فروش روانه ی بازار کرده است‌.

2. به قدرت موتور برای خرید کوشت کوب برقی توجه داشته باشید

این دستگاه با توجه به تعداد کارایی هایی که دارد می بایست از قدرت موتور معقولی برخوردار باشد تا با استفاده مداوم به موتور آن فشار نیاید.

۳. طراحی بدنه ی ارگونومیک

یکی از مهم ترین مواردی که در تهیه ی گوشت کوب برقی باید توجه داشته باشید این است که بدنه ی گوشت کوب برقی به صورت استاندارد و ارگونومیک طراحی شده باشد. زیرا برای استفاده از این محصول آن را در دست تان باید بگیرید بهتر است به شکلی ساخته شده باشد که هنگام استفاده باعث خستگی دست شما نشود و بدون مشکل از آن استفاده کنید.

4. وزن سبک

یکی دیگر از مواردی که در خرید گوشت کوب برقی باید توجه داشته باشید، اینکه در ساخت آن از لوازمی استفاده شده باشد که بدنه ی گوشکوب را سنگین نکرده باشد. همان طور که می دانید برای استفاده از آن سری را به بدنه ی آن متصل می کنند و سپس آن را در دست می گیرند و مواد مورد نظرتان را پوره، مخلوط و یا آسیاب می کنند،  اگر بدنه ی آن وزن بالایی داشته باشد هنگام استفاده دست شما درد می گیرد و دیگر تمایلی به استفاده از دستگاه نخواهید شد‌. اگر از برندهای برتر محصولتان را بخرید این مشکلات را نخواهید داشت.

۵. داشتن سری های با کیفیت و مقاوم

کاربردی ترین قسمت این دستگاه سری های آن می باشد. زیرا اگر سری ها نباشند عملا دستگاه کارایی ندارد. زمان خرید به کیفیت و مقاومت سری های گوشکوب دقت کنید که با استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت ساخته شده باشند تا با استفاده مداوم دچار شکستگی و آسیب نشوند. بهتر است جنس آنها از فلز ضد زنگ باشد که در کنار استحکام با شستشوی دچار تغییر رنگ و زنگ زدگی نشود و تیغه های آن کند نشود‌.

نکاتی که هنگام خرید گوشت کوب برقی باید رعایت کنید‌

نتیجه گیری

در این مطلب در مورد یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه، گوشکوب برقی صحبت کردیم. امروزه درمورد کاربرد مزایا و فواید آن بسیار شنیده اید و اشتیاق آنان را به خرید دیده اید. بسیاری این سوال برایشان پیش می آید که آیا خرید آن واقعا ضرورت دارد و کارایی مورد نظر را در آشپزخانه دارد. از همین رو تصمیم‌ گرفتیم مقاله ای کامل در مورد گوشکوب برقی آماده کنیم و این محصول را از همه لحاظ بررسی نماییم تا شاید کمکی به تصمیم‌گیری  درست شما کرده باشیم تا شما را از تردید خارج کنیم. در طول مقاله در مورد شکل ظاهری گوشکوب برقی، انواع آن، کارایی این دستگاه و نکات مهم قبل از خرید آن صحبت کردیم و آن را از همه جوانب بررسی نمودیم.

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط