چگونه فلاسک استیل را مثل روز اول تمیز کنیم ؟

  چگونه فلاسک استیل را مثل روز اول تمیز کنیم ؟

 

فلاسک چای از پرکاربرد ترین وسیله های هر خانه ای است که در هر موقعیت و شرایطی قابل استفاده است و کاربرد دارد ولی به علت استفاده ی مکرر و تحت تاثیر نوشیدنی هایی مثل قهوه و چای ، بعد از مدتی رنگ فلاسک تغییر می کند و حتی ممکن است فلاسک شما بوی قهوه و یا چای بگیرد . برای استفاده از این وسیله باید بدانیم که چگونه فلاسک استیل را مثل روز اول تمیز کنیم !

روش های متفاوتی برای جرم گیری فلاسک وجود دارد تا  فلاسک شما مثل روز اول تمیز بشود . با ما همراه باشید که در ادامه به معرفی و توضیح این روش ها پرداخته ایم.

 

  چگونه فلاسک استیل را مثل روز اول تمیز کنیم ؟

روش اول ، استفاده از جوش شیرین و سرکه :

در اینجا ما به نصف فنجان سرکه سفید (حتما از سرکه تقطیر شده باید استفاده کرد چون میزان اسیدی بودن سرکه تقطیر شده بیشتر است ) به علاوه یک قاشق جوش شیرین نیاز داریم .

همانطور که در بالا گفتیم یک قاشق جوش شیرین و نصف فنجان سرکه را داخل فلاسک بریزید در فلاسک را ببندید و تکان دهید . اینطوری این دو ماده با یکدیگر ترکیب می شوند . لازم به ذکر است استفاده از سرکه ی تقطیر شده باعث می‌شود بوی بد یا رنگ فلاسک تغییر کند .

بعد از خارج شدن بخار جوش شیرین به فلاسک خود آب جوش اضافه کنید . لازم نیست در فلاسک را بگذارید . آب جوش باعث پاک شدن بهتر لکه ها می‌شود از سرکه و جوش شیرین برای براق شدن دیگر لوازم آشپزخانه نیز می توانید استفاده نمایید . همچنین باعث می‌شود که این ترکیب سرکه و جوش شیرین که درست کرده اید همه ی قسمت های فلاسک برود و لکه ها را پوشش بدهد .

اگر جرم داخل فلاسک زیاد است بیشتر از ۱۰ دقیقه ترکیب جوش شیرین و سرکه را داخل فلاسک بگذارید تا تمام جرم و لکه ها پاک بشوند اما اگر لکه ها زیاد نیستند بین ۸ تا ۱۰ دقیقه برای از بین رفتن آن ها کافی است .

سپس لکه ها را با یک برس شیشه شور بشویید و در آخر که ترکیب سرکه و جوش شیرین را خالی کردید ، چند بار با آب گرم فلاسک را بشویید ، آن را خشک کنید و اجازه دهید مدتی در هوای باز باشد.

 

  چگونه فلاسک استیل را مثل روز اول تمیز کنیم ؟

روش دوم، استفاده از قرص های تمیز کننده دندان :

قرص های تمیز کننده ای وجود دارند که در ترکیب خود جوش شیرین دارند این قرص ها با توجه به اینکه خاصیت ضد باکتریایی بالایی دارند باعث می‌شوند که فلاسک ها به درخشندگی بالایی برسند. برای جرم گیری به وسیله این قرص ها ، ابتدا نصف فلاسک را از آب گرم پر میکنید و یک یا دو عدد از قرص را داخل فلاسک میندازید. بعد از این کار درون فلاسک کف می‌ کند و حتی ممکن است سر ریز شود اما در فلاسک را نبندید و فلاسک را همانطور برای مدت زمان ۳۰ الی ۱ ساعت بگذارید . بعد از این مدت با استفاده از یک برس داخل فلاسک را بشویید و در صورت نیاز این کار را چند بار تکرار کنید تا کاملا تمیز بشود .

 

روش آخر ، استفاده از یخ و نمک برای اینکه فلاسک استیل را مثل روز اول تمیز کنیم :

در این روش ¼ فلاسک خود را از یخ های ریز پر کنید و سپس روی یخ ها دو قاشق چای خوری نمک بریزید . این نمک باعث از بین رفتن بوی بد فلاسک می‌شود.  برای این کار بهتر است از نمک دریا استفاده کنید اما اگر از نمک خانه استفاده کردید نصف قاشق کافی است . بعد از مخلوط کردن نمک و یخ در فلاسک را ببندید و آن را تکان دهید. این کار را انقدر تکرار کنید که از پاک شدن لکه ها مطمعن شوید و در آخر یخ و نمک را خالی کنید و چند با فلاسک را خوب بشویید و خشک کنید .

  چگونه فلاسک استیل را مثل روز اول تمیز کنیم ؟

 

نتیجه گیری

ما سه روش برای جرم گیری فلاسک شما پیشنهاد کردیم که شما با انجام هر کدام از این روش ها میتوانید فلاسک خود را مثل روز اول کنید . از اینکه تا اینجا همراه سالوت بوده اید از شما ممنونیم و امیدواریم نکات بالا برای راهنمایی و کمک به شما مفیده بوده باشند.

 

 

3.7/5 - 4 نفر امتیاز داده است.
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط