قاشق چنگال های استیل

چرا قاشق چنگال های استیل سیاه میشن؟

قاشق چنگال های استیل از مهم ترین وسایلی است که باید در هر آشپرخانه ای باشد . لازمه ی غذا خوردن قاشق و چنگال است اما گاهی می‌بینیم که پس از مدتی استفاده از قاشق چنگال ها ، آن ها سیاه می‌ شوند و دیگر مثل روز اول برق نمی ‌زنند .

یکی از دلایلی که باعث سیاه شدن قاشق و چنگال می‌شود می‌تواند واکنش استیل در برخی غذا ها و یا تاثیر برخی از شوینده ها باشد . با ما همراه باشید تا در ادامه چند راه حل برای تمیز کردن قاشق و چنگال ها و پاک کردن سیاهی از قاشق و چنگال به شما معرفی کنیم .

 

استفاده از جوش شیرین و نمک :

شما می توانید با استفاده از جوش شیرین و نمک سیاهی های روی قاشق و چنگال را پاک کنید . اینگونه که روی قاشق و چنگال آب بریزید تا مرطوب شوند و بعد ترکیب نمک و جوش شیرین را روی قاشق و چنگال بریزید و اجازه بدید ۱۵ دقیقه در همان حالت بماند . بعد از ۱۵ دقیقه قاشق و چنگال را پاک کنید و حالا شما یک قاشق چنگال شبیه به روز های اول دارید .

 

قاشق چنگال های استیل

 

استفاده از روغن زیتون :

یک قطره روغن زیتون را روی قاشق و چنگال بریزید .  سپس با دستمالی تمیز روی نقاط سیاه شده بکشید تا لکه های سیاه پاک شود.

بعد میبینید که قاشق و چنگال مثل روز اول تمیز شده اند البته باید این نکته را بدانید که پس از اینکه قاشق و چنگال را پاک کردید تا ۲۴ ساعت از آن استفاده نکنید چرا که اگر بعد از زدن روغن زیتون سریع از آن استفاده کنید باعث کدر شدن قاشق و چنگال می‌شود.

توصیه می‌کنیم  از روغن زیتون در دفعات زیاد استفاده نکنید چرا که استفاده ی زیاد باعث چسبناکی و تیرگی ظروف استیل شما می‌شود.

 

استفاده از آرد :

آرد مثل یک سفید کننده خیلی قوی عمل می‌کند . ابتدا قاشق و چنگال را بشویید و از خشک بودن آن مطمعن بشوید ، بعد قاشق و چنگال را داخل آرد بگذارید طوری که کل سطح قاشق و چنگال را آرد بپوشاند ،  بعد بگذارید ۳۰ دقیقه در همین حالت بماند .

بعد از ۳۰ دقیقه قاشق و چنگال های شما مثل روز اول تمیز شده اند و از هرگونه لکه ای پاک شده اند .

قاشق چنگال های استیل

 

استفاده از ورقه های آلومینیومی :

یکی از بهترین روش های تمیز کردن لک روی قاشق و چنگال استفاده از ورقه های آلومینیومی است .

یک ظرف بیارید و در آن دو قاشق غذا خوری جوش شیرین ، آب جوش و نمک را با هم مخلوط کنید . سپس یک ظرف بیارید و دور و داخل آن را کامل با ورقه های آلومینیوم بپوشانید سپس قاشق و چنگال ها را داخل ظرفی که گفتیم بگذارید و روی آن ترکیب جوش شیرین و نمک و آب جوش را بریزید .

سه دقیقه صبر کنید بعد از سه دقیقه قاشق و چنگال های شما مثل روز اول تمیز می شوند .

این روش یکی از کاربردی ترین و آسان ترین روش ها برای از بین بردن لکه های سیاه روی قاشق و چنگال های شما است . که شما در عرض چند دقیقه قاشق و چنگال های خود را به آسانی مثل روز اول میکنید .

 

استفاده از ماشین ظرفشویی :

امروزه در بیشتر خانه ها ماشین ظرفشویی وجود دارد که اعضای خانه به راحتی ظرف های خود را با استفاده از این وسیله می‌شویند . بعضی وقت ها می‌بینیم که شستن قاشق و چنگال ها با ماشین ظرفشویی هم فایده ای ندارد چرا که باز هم لکه هایی روی آن ها می افتد .

باید به شما بگوییم که این مشکل راه حلی دارد و آن هم این است که شستن قاشق و چنگال و ظروف با ماشین ظرفشویی نکاتی دارد .

ظروف بعد از شست و شو در ماشین ظرف شویی بلافاصله خشک می‌شوند و اگر ظرف ها را داخل ماشین ظرف شویی بگذارید سیاه می‌شوند . یعنی بعد از هر بار روشن کردن ماشین ظرف شویی و استفاده از آن باید سریع قاشق و چنگال ها را بیرون بیارید ‌.

 

از سیاه شدن قاشق و چنگال جلوگیری کنید :

یک سری غذا ها و مواد غذایی هستند که باعث می ‌شوند ظرف های شما ، قاشق و چنگال ها زودتر سیاه بشوند . غذایی مثل تخم مرغ و مواد غذایی مثل خردل و پیاز .

برای اینکه قاشق و چنگال سیاه نشوند, باید بلافاصله پس از خوردن غذا قاشق و چنگال را از غذا هایی که باعث سیاه شدن ظروف می‌شوند, مثل تخم مرغ و پیاز و خردل پاک کنید یا بشویید .

 

از اینکه تا اینجا همراه ما بوده اید از شما ممنونیم ‌. مجموعه سالوت همواره درباره ی وسایل آشپزخانه و نظم دهنده نکات مفیدی را ارائه داده است .

3.3/5 - 3 نفر امتیاز داده است.
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط