ویژگی های سطل برنج و انواع آن

ویژگی های سطل برنج و انواع آن

همان طور که می دانید درون آشپزخانه به دلیل تهیه و پخت غذاهای مختلف به مواد غذایی های مختلفی نیاز دارید تا با استفاده از آنها بتوانید انواع غذاهای خوش طعم را تهیه کنید. یکی از اصلی ترین و پر استفاده ترین آنها برنج می باشد که وجود آن همیشه در منزل ضروری است و به دلیل محبوبیت این‌ ماده غذایی نمی توان از خرید و استفاده آن صرف نظر کرد. از همین رو یکی از دغدغه های مهم، نگهداری درست و اصولی برنج می باشد تا این ماده غذایی خوش طعم را بدون آسیب در آشپزخانه نگهداری کنید. تولید کنندگان با بررسی‌ های مختلف به وجود ظرفی با ویژگی های مورد نظر برای نگهداری برنج احساس نیاز کردند و به تولید سطل هایی مختص نگهداری برنج روی آوردند. اگر به قصد خرید سطل برنج به فروشگاه ها و آنلاین شاپ ها سری زده باشید متوجه تنوع مدل و جنس آن شده اید که بهتر است با آگاهی نسبت انواع سطل برنج و ویژگی های آنها برای خرید اقدام کنید تا بتوانید مدلی مناسبی خرید کنید و برنج را به بهترین شکل بدون آسیب و حشره زدن برای پخت و پز نگهداری کنید.

ویژگی سطل برنج مناسب

برنج از جمله مواد غذایی هایی است که در نگهداری آن باید بسیار دقت نمود زیرا دانه های برنج نسبت به گرما و رطوبت حساس هستند و با نگهداشتن برنج در این محیط شته می زند و نم ‌میکشد و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. به همین دلیل باید در خرید سطل برنج دقت کنید تا به نحوی طراحی شده باشد و جنس آن به نوعی باشد که برنج را از رطوبت کشیدن، شته زدن و حتی آلودگی و گرد و غبار حفظ کند تا بتوان آن را مدت زمان طولانی تری در آشپزخانه در سلامت کامل نگهداری کرد.

ویژگی سطل برنج مناسب

8 نکته مهم در خرید سطل برنج

۱. اولین نکته جنس سطل برنج است که باید به نوعی باشد که نم و رطوبت را جذب خود نکند و برنج به بهترین شکل درون آن بماند.

۲. درب سطل برنج ‌می باشد، بهتر است سطل برنجی را برای خرید انتخاب کنید که درب سفتی داشته باشد و به راحتی روی سطل چفت شود تا از نفوذ گرد و غبار و آلودگی جلوگیری کند.

۳. گنجایش سطل برنج را قبل از خرید مشخص کنید تصمیم دارید چه حجم‌ برنجی درون آشپزخانه نگه دارید و سپس با توجه به آن سطلی با گنجایش مناسب بخرید تا در نگهداری برنج به مشکل برنخورید و فضای کافی برای ریختن مقدار برنج مورد نیازتان داشته باشد.

۴. وزن سطل به دلیل اینکه قرار است شما درون سطل را پر از برنج کنید بهتر است خود ظرف وزن سبکی داشته باشد تا برای شستشو و جابه جایی آن مشکلی نداشته باشید. اگر سطل خود وزن سنگینی داشته باشد با ریختن برنج درونش دیگر نمی توان آن را جابه جا کرد.

8 نکته مهم در خرید سطل برنج

۵. نحوه ی استفاده از برنج درون سطل های برنج مدل های مختلفی دارند، برخی دارای پدال هستند که با فشار آن برنج از محفظه ی مشخص شده خارج می شود و نوع دیگر آن دارای بخشی به خصوص است که از آن قسمت می توان به برنج دسترسی داشت. مدل های ساده ای هم هستند که باید درب سطل را بردارید تا بتوانید از برنج داخل مخزن استفاده کنید. قبل از خرید به طور کامل مدل های آن را مورد بررسی قرار دهید و تعیین‌کنید استفاده از کدام مدل برای شما راحت است و به آن علاقه دارید تا مدل مورد علایقتان را بخرید به راحتی از آن استفاده کنید.

۶. ویژگی دیگر برخی از سطل های برنج داشتن یک ‌پیمانه به همراه آن ‌می باشد که دارای اندازه ‌گیری است و زمان استفاده دقیقا به اندازه ی نیازتان برنج از سطل بر می دارید و طبخ می کنید. اگر جزو افرادی هستید که به اندازه و پیمانه غذاها بسیار اهمیت می دهید و روی آن دقیق هستید بهتر است مدل های پیمانه دار بخرید.‌

۷. زمان خرید سطل برنج به شکل ظاهری و رنگ آن توجه کنید. بهتر است آن را مناسب دیگر لوازم آشپزخانه تان تهیه کنید و به زیبایی ظاهری آن دقت کنید تا قرار دادن آن در محیط آشپزخانه و داخل کابینت باعث زیبایی آشپزخانه تان شود و هماهنگی وسایل به شیک بودن آنها کمک کند.

۸. کیفیت جنس سطل برنج از دیگر ویژگی های آن‌ می باشد تا علاوه بر توانایی سالم ‌نگهداشتن برنج با استفاده و شستشو آسیب نبیند. مدل های فلزی و استیل آن دچار زنگ زدگی نشوند، سطل های پلاستیکی دچار ترک و شکستگی نشوند و از کیفیت بالایی برخوردار باشند، از این رو بهتر است از یک  تولید کننده لوازم آشپزخانه  برتر به خرید بپردازید تا خیالتان از کیفیت آن راحت باشد. سالوت از جمله تولیدکنندگانی است که به دلیل استفاده از متریال درجه یک و مرغوب و ساخت محصولات متنوع با طراحی بی نظیر و زیبا در عین حال کاربردی به یکی از بهترین تولید کننده های لوازم آشپزخانه تبدیل شده است و با خرید از محصولات آن دغذغه ای بابت کیفیت آن نخواهید داشت.

انواع سطل برنج

انواع سطل برنج

سطل های برنج شکل های مختلف و جنس های گوناگون و رنگ بندی متفاوتی دارد که بهتر است قبل از خرید آنها را بشناسید و مدل و جنسی که به نگهداری سالم برنج کمک کند و متناسب با نیاز و علاقه تان باشد را برای خرید انتخاب کنید.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

1. سطل برنج پلاستیکی

از قدیمی ترین و ساده ترین ‌جنس های سطل برنج می باشد و در سایزهای مختلفی طراحی و تولید شده اند که بهتر است مدل مات آن را بخرید تا مانع تابش نورخورشید به برنج شود و درب سفتی داشته باشد تا از نفوذ آلودگی به درون آن جلوگیری کند.

۲. سطل برنج فلزی

یکی از جنس های سطل برنج مدل فلزی آن‌ می باشد که معمولا بدنه ی آنها از دو لایه تشکیل شده است. لایه بیرونی آن از فلز و لایه درونی آن از پلاستیک ‌می باشد که علاوه بر مقاوم بودن برنج درون آن بدون آسیب بماند. 

سطل برنج چه ویژگی هایی دارد؟

3. سطل برنج استیل

این ‌مدل از سطل برنج ها هم طراحی مشابه ‌سطل های فلزی دارند.این مدل نیز دو لایه هستند و لایه درونی از پلاستیک و لایه بیرونی آن نیز استیل می باشد که دارای شکل و رنگ‌های زیبایی می باشد و گنجایش متفاوتی دارد. برنج ها نیز درون این مدل سطل برنج سالم ‌می مانند.

4. سطل برنج شیشه ای

سطل های شیشه ای هم یکی از انواع آن‌ می باشد که مختص نگهداری برنج طراحی شده اند. برای خرید این جنس توجه کنید که آن را جایی قرار دهید تا مانع تابش نور خورشید شود زیرا به برنج آسیب می زند. همچنین در محیطی خشک و خنک آن را نگهدارید تا برنج شته نزند.

نتیجه گیری

یکی از ملزومات آشپزخانه ظروفی مخصوص نگهداری برنج می باشد و این ظروف باید از ویژگی هایی برخوردار باشند تا زمان نگهداری برنج به آنها آسیب نرسد و بدون رطوبت کشیدن و حشره زدن کاملا سالم بمانند و بتوان از آن استفاده نمود. در این ‌مقاله ویژگی یک سطل برنج را توضیح دادیم و در ادامه جنس های مختلف سطل برنج را معرفی کردیم. شما با مطالعه ی دقیق این موارد بهترین و با کیفیت و زیباترین خرید را خواهید داشت.

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط