نظافت سریع و آسان لوازم آشپزخانه

چگونه آشپزخانه را برق بیندازیم

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش های منزل می باشد و به دلیل فعالیت و کارهای زیاد و متنوعی که درون آن  انجام می شود و لوازم و وسایل بسیاری هم درون آن ‌نیاز می باشد از لوازم ‌مخصوص پخت و پز گرفته تا ظروف مخصوص سرو غذا، ابزار پخت و پز، سرویس های قابلمه، لوازم برقی و سرویس های پذیرایی و … را شامل می شود. به دلیل تنوع بالای وسایل باید در نحوه ی چیدمان وسایل بسیار دقت کنید تا در زمان نیاز در دسترستان باشد.

بهتر است وسایلی که به طور روزمره از آن استفاده می کنید را در نزدیکترین حالت به خود بچینید و ظروف و وسایلی که زیاد استفاده نمی کنید را درون کابینت هایی که خیلی دم دست تان نیست قرار دهید. اما دغدغه ی اصلی آشپزخانه تمیزکردن وسایل و لوازم آن می باشد و به دلیل پخت و پز چربی بیشتری وجود دارد و لوازم و وسایل آشپزخانه زودتر از قسمت های دیگر کثیف می شوند و احتیاج به تمیز کردن دارد، از طرفی به دلیل گستردگی و تعداد زیاد لوازم، تمیز کردن آنها تایم زیادی می گیرد که به دلیل شاغل بودن اکثر بانوان زمانی برای آن ندارند و نمی توانند تایم طولانی را برای تمیز کردن و نظافت  لوازم آشپزخانه  بگذارند.

چگونه آشپزخانه را برق بیندازیم​

با این حال آنها دوست دارند راهی پیدا کنند تا بتوانند لوازم آشپزخانه شان را به سرعت و در مدت زمان کوتاهی نظافت نمایند. به نظر شما چنین کاری قابل انجام است و راهکار آن چیست و بهترین راه نظافت سریع و آسان لوازم آشپزخانه چه می باشد‌. در ادامه با ما همراه باشید قصد داریم در مورد نظافت سریع و آسان لوازم آشپزخانه صحبت کنیم و راهکارهایی را برای آن عنوان کنیم.

1. داشتن یک برنامه ریزی مشخص و روتین برای تمیز کاری

همان طور که میدانید لکه ها مخصوصا لکه های چربی هر چه قدیمی تر باشند ماندگارتر می شود و دیرتر پاک می شوند. گرد و خاک نیز  یکی دیگر از عواملی است که باعث کثیف شدن لوازم و وسایل می باشد و باید آنها را مدام تمیز کرد. اگر شما فرصت کافی برای تمیز کاری لوازم آشپزخانه تان ندارید بهترین راه برای نظافت سریع و آسان لوازم آشپزخانه داشتن یک برنامه نظافتی روتین و منظم است و طبق آن برنامه به تمیز کاری لوازم آشپزخانه تان بپردازید. شاید در وهله ی اول در برابر این راهکار از خود مقاومت نشان دهید که وقت نداریم تا در تایم های کوتاه لوازم آشپزخانه مان را تمیز کنیم.

اما اگر دقیق تر به این راهکار توجه کنید متوجه می شوید که این طور نیست، اگر شما در تایم های زمانی کوتاهی وسایل آشپزخانه تان را تمیز کنید دیگر لک ها و گرد وخاک روی لوازم آشپزخانه قدیمی و ماندگار نمی شود و نظافت و تمیز کاری آن وقت زیادی نمی گیرد و در کوتاه ترین زمان می توانید آنها را به بهترین شکل نظافت و تمیز کنید. به عنوان‌ مثال در هفته یک روز مدت زمانی بین یک الی دو ساعت، بسته به میزان لوازمتان برای تمیز کاری وقت بگذارید. اگر این تایم هم برای شما طولانی می باشد شما می توانید این تایم را در طول هفته تان تقسیم کنید و هر تایم را به نظافت بخشی از لوازم ‌منزلتان تخصیص دهید.

استفاده از لوازم شوینده و نظافتی درجه یک و با کیفیت

2. استفاده از لوازم شوینده و نظافتی درجه یک و با کیفیت

مورد بعدی که در نظافت سریع و آسان شما تاثیر گذار است استفاده از لوازم شوینده و نظافتی درجه یک است. اگر شما هنگام خرید لوازم نظافتی منزلتان دقت کنید و از بین وسایل مختلفی که برای نظافت در بازار وجود دارد بهترین آنها را انتخاب کنید تا کارایی خوبی داشته باشند هنگام نظافت و تمیز کاری لوازم آشپزخانه در زمان شما بسیار صرفه جویی خواهد شد. به دلیل عملکرد قوی و خوبی که دارند شما به راحتی می توانید لوازم و وسایلتان را تمیز کنید و دیگر نیازی نیست تایم طولانی برای آنها وقت بگذارید. سعی کنید از برترین تولید کننده های لوازم‌ نظافتی به خرید اینگونه وسایلتان بپردازید تا آنها با استفاده از مواد خوب و مناسب تهیه شده باشند و بتوانند به خوبی لکه و کثیفی های لوازم آشپزخانه تان را از بین ببرند‌. البته برند لوازم آشپزخانه تان نیز در این روند بسیار تاثیر گذار است که در مورد بعدی درباره ی آن توضیح خواهیم داد.

3. خرید لوازم اشپزخانه با کیفیت

درون آشپزخانه به لوازم و وسایل زیاد و متنوعی نیاز دارید که بهتر است آنها را از برندهای برتر و محبوب انتخاب کنید تا درکنار عملکرد خوبشان، جنس مواد بدنه ی آنها از نوعی ساخته شده باشد تا لک و چربی به سرعت به درون آنها نفوذ نکند و به راحتی تمیز شوند. اگر از برندهای بی کیفیت لوازمتان را انتخاب کنید آنها با مواد اولیه ی مرغوبی ساخته نشده اند که همین مورد باعث می شود آنها به سرعت کدر شوند و یا اگر رنگ سطح رویی آنها سفید است بعد از مدتی زرد شوند و هرچه آنها را با بهترین لوازم تمیز کنید فایده ای ندارد و تمیز نخواهند شد. پس مهم ترین نکته انتخاب لوازم آشپزخانه از برندهای با کیفیت و محبوب می باشد تا از مواد اولیه با کیفیتی ساخته باشند تا همیشه براق و زیبا به نظر بیایند. بهترینبلوازم آ راهکار انتخاب لوازم از تولیدکنندگان برتر ی همانند  سالوت  می باشد حال دلیلش چیست؟ تمام محصولات این مجموعه از مواد اولیه مرغوب و متریال درجه یک ساخته شده اند که همگی کیفیت بالایی دارند و به صورت کاملا کاربردی و مطابق با مد روز طراحی شده اند که این کیفیت باعث عملکرد بالای محصولات آن گردیده و آنها به سرعت تمیز می شوند و لک و کثیفی روی آنها ماندگار نخواهد شد‌.

4. انتخاب لوازم ‌نظافتی مناسب با جنس لوازم آشپزخانه

اگر سری به فروشگاه های لوازم شوینده و بهداشتی زده باشید حتما با تنوع لوازم‌ نظافتی روبه رو شده اید که هر کدام از آنها مختص برخی لوازم آشپزخانه هستند و مواد اولیه آن محصول با توجه به جنس رویی و نوع آنها ساخته شده است که علاوه بر زود تمیز کردن آنها از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری می کند. حتما در خرید این وسایل به نوع و جنسشان توجه کنید و لوازم‌ نظافتی مطابق با آنها خرید کنید.

5. خرید دستمال های با کیفیت

اگر تمامی موارد گفته شده در مورد قبلی را رعایت کرده باشید ولی دستمال های شما از بین دستمال های با کیفیت انتخاب نشده باشند تمام تیرهای شما به خطارفته و نمی توانید در برنامه تان ‌موفق باشید و آنها را سریع و در تایم کوتاهی تمیز کنید، اگر هم موفق شوید آنها به خوبی تمیز نخواهند شد. پس حتما باید در انتخاب دستمال هایتان بسیار وسواس به خرج دهید زیرا نقش مهمی در میزان سرعت و کیفیت تمیز کاری شما دارد و دیگر باعث لک و پرز دادن وسایلتان نخواهند شد و آنها به خویی تمیز شده و سطحشان برق می زند.

خرید دستمال های با کیفیت

نتیجه گیری

اگر شما جزو کسانی هستید که نظافت و تمیزی منزل و مخصوصا لوازم آشپزخانه تان بسیار اهمیت ‌می دهید و دوست دارید همیشه تمیز و پاکیزه باشند، اما فرصت کافی برای نظافت و تمیز کاری مدام آنها ندارید و دوست دارید راهی پیدا کنید تا بتوانید آنها را به سرعت و آسان تمیز کنید حتما مطالب گفته شده در طول مقاله را با دقت مطالعه کنید زیرا در این‌ مقاله راهکارهایی برای نظافت سریع و آسان لوازم آشپزخانه ارائه داده ایم که رعایت کردن آنها بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

اگر بخواهیم خلاصه ای از این نکات را به شما بگوییم شامل: داشتن برنامه ثابت و روتین برای تمیز کردن لوازم تا لک ها به عمق آنها نفوذ نکنند‌، استفاده از لوازم شوینده و نظافتی با کیفیت، انتخاب لوازم آشپزخانه از برندهای محبوب و با کیفیت که در ساخت آنها از مواد مرغوب استفاده کرده اند و به خوبی قابل تمیز شدن هستند، خرید لوازم نظافتی مختلف مناسب با جنس آنها و خرید دستمال های با کیفیت تا به خوبی وسایل و لوازمتان را تمیز کنند. اگر تمام این موارد را به خوبی رعایت کنید می توانید به سرعت و آسان لوازم آشپزخانه تان را تمیز کنید تا همیشه در محیطی تمیز و بهداشتی به پخت و پز و کارهای دیگر بپردازید.

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *