سرویس آشپزخانه و رنگ بندی آشپزخانه

سرویس آشپزخانه و رنگ بندی آشپزخانه

مقدمه

رنگ لوازم و سرویس آشپزخانه یکی از عوامل مهم در ایجاد استایل داخلی موثر و جذاب در  این فضا می باشد. رنگ‌ها قدرت بسیاری دارند و به طور مستقیم بر روحیه و احساسات افراد تاثیر می‌گذارند. آشپزخانه، که به عنوان قلب خانه محسوب می‌شود انتخاب رنگ مناسب برای لوازم و سرویس‌های آن بسیار اهمیت دارد. رنگ ‌های جذاب و هماهنگ با هم، نه تنها زیبایی و شادابی به این فضا می‌بخشند، بلکه حس آرامش و تمرکز را نیز به اعضای خانواده اعطا می‌کنند. در این مقاله، به بررسی برخی از رنگ‌های پرطرفدار و مناسب برای لوازم و سرویس‌های آشپزخانه خواهیم پرداخت.

نکات مرتبط با رنگ بندی آشپزخانه

اولین نکته در انتخاب رنگبندی آشپزخانه توجه به ابعاد آشپزخانه و رنگ کاشی و کابینت های دیوار آن می باشد تا بتوانید رنگ‌ متناسب با آنها انتخاب کنید. اگر انتخاب رنگ کابینت و سرامیک هایتان را با خودتان است کار راحت تری دارید و می توانید رنگ آنها را مطابق با سلیقه تان انتخاب کنید در غیر این صورت می بایست رنگی هماهنگ با رنگ دیوارها، کاشی و کابینت ها انتخاب کنید.

نکات مرتبط با رنگ بندی آشپزخانه

۱. انتخاب سبک

در حالت کلی دو نوع سبک دکوراسیون برای آشپزخانه وجود دارد: سبک مدرن و سبک کلاسیک

قبل از شروع خرید لوازم و  وسایل آشپزخانه  بهتر است سبک دکوراسیون آشپزخانه تان را مشخص کنید تا ادامه ی مسیر خریدتان برای شما مشخص باشد و براساس آن وسایلتان را انتخاب کنید. اگر سبک آشپزخانه شما کلاسیک است، وسایل و ابزار سبک کلاسیک را برای خرید انتخاب کنید.

2. انتخاب رنگ

بعد از انتخاب سبک آشپزخانه تان نوبت به تعیین رنگ آشپزخانه و لوازمتان می رسد. تعیین رنگ هم به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر سبک آشپزخانه شما کلاسیک است می توانید رنگ کابینت هایتان را از بین رنگ بندی مختلف چوب انتخاب کنید و بالعکس اگر سبک مدرن را می پسندید کابینت هایی با رنگ سفید مناسب تر می باشد.

3. فضای آشپزخانه

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک می باشد بهتر است از رنگ های خنثی و ملایم انتخاب کنید. بهتر است تنوع رنگی آشپزخانه تان را کمتر کنید و نهایتا دو رنگ در دکوراسیون آشپزخانه هایتان به کار ببرید. به طور کلی باید لوازم بزرگ آشپزخاته تان را رنگی انتخاب نکنید زیرا رنگ های خاص ابتدا خاص و شیک به نظر می رسند ولی بعد از مدتی کوتاهی دلزده تان می کند. به همین خاطر لوازم برقی بزرگتان را سفید انتخاب کنید تا هم فضای آشپزخانه شما بزرگتر نشان داده شود و بتوانید با انواع رنگ لوازم و سرویس آشپرخانه تان ست کنید. برای لوازم برقی کوچک تر که خیلی در دید نیستند و معمولا آنها را داخل کابینت می گذارید می توانید از لوازم برقی با رنگ بندی خاص انتخاب کنید.

نکات مهم در رابطه با رنگ بندی آشپزخانه

4. رنگ سرویس آشپزخانه

بخش دیگری از لوازم آشپزخانه تان را سرویس آشپزخانه تشکیل می دهد که شامل پیشبند، دستکش فر، دم کنی، دستمال حوله ای برای چیدن ظروف شسته شده می باشد که جزو لوازم کاربردی آشپزخانه به حساب می آید و وجود آنها در آشپرخانه مورد نیاز می باشد. این نوع سرویس ها معمولا از پارچه تولید شده اند و از بین مدل های خاص و رنگی برای آن استفاده می کنند. می توانید این سرویس ها را از بین رنگ‌های خاص و شاد انتخاب کنید تا هم باعث بهبود روحیه ی شما شود و هم در کنار دیگر لوازمتان جلوه ای خاص به آشپزخانه شما بدهد.

5. رنگ سرویس غذا خوری

رنگ سرویس غذاخوری نیز در دکوراسیون و رنگ بندی آشپزخانه بسیار اهمیت دارد. زیرا ظروف و لوازم سرویس پذیرایی  اولین لوازمی هستند که در پذیرایی از مهمانان به چشم می اید و زیبایی آنها در دیزاین اشپزخانه و مهمانی شما موثر است‌. بهتر است ظروف غذاخوریتان را از بین رنگ‌ های سفید با طراحی ساده و مینیمال انتخاب کنید تا جلوه ی میز غذا خوری شما زیبا تر شود. در مقابل می توانید سرویس غذاخوریتان را طرح دار با رنگ بندی شاد و خاص انتخاب کنید تا سفره ی غذای شما جذاب تر شود.

نکات انتخاب رنگ در لوازم و سرویس آشپزخانه

  • سعی کنید لوازم و سایل آشپزخانه تان را از بین رنگ هایی انتخاب کنید که مکمل یکدیگر هستند و با یکدیگر هارمونی دارند تا باعث زیبایی آشپزخانه شما شود.
  • از رنگ های زیادی درون آشپزخانه استفاده نکنید.
  • از دکوری  و تزئین های مناسب آشپزخانه استفاده نمایید‌.
  • مهم تر از رنگ بندی آشپزخانه و سرویس آشپزخانه کیفیت لوازم و سرویس آشپزخانه می باشد. زیرا این کیفیت است که روی عملکرد آنها اهمیت دارد. پس الویت خرید لوازم از تولید کننده هایی است که محصولات با کیفیت و مرغوب تولید می کنند که یکی از آنها  سالوت  می باشد‌. مجموعه ای برتر با تنوع بالای محصول که با استفاده از متریال درجه یک در بالاترین کیفیت تولید شده اند. ویژگی مهم این تولید کننده طراحی بی نظیر مطابق با مد روز محصولات می باشد و آنها را به محصولاتی زیبا و شیک در عین حال کاربردی تبدیل کرده است‌.
  • لوازم برقی بزرگ آشپزخانه در رنگ‌های سیلور و مشکی وجود دارد که طرفداران بسیاری دارد و می توانید از بین این رنگ ها لوازم برقی بزرگ سرویس آشپزخانه تان انتخاب کنید‌. در این صورت بهتر است بقیه لوازم را از رنگ‌های روشن تر انتخاب کنید تا فضای آشپزخانه تان گرفته و تاریک نشود.
نکات انتخاب رنگ در لوازم و سرویس آشپزخانه

نتیجه گیری

با توجه به اهمیت رنگ و چیدمان سرویس و لوازم آشپزخانه در زیبایی منزل و روحیه ی افراد خانواده تصمیم گرفتیم مطلبی در مورد نکات و موارد مهم در انتخاب رنگ آشپزخانه و سرویس آشپزخانه آماده کنیم تا کسانی که ابتدای مسیر خرید لوازم آشپزخانه هستند با در نظر گرفتن این نکات برای خرید اقدام کنند. این موارد برای کسانی که قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه شان را دارند و یا در حال خرید جهیزیه هستند بسیار  مفید است و می تواند در انتخاب درست به آنها کمک کند.

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *