روش های جلوگیری از خرابی صیفی جات

روش های جلوگیری از خرابی صیفی جات

 

سیب زمینی و پیاز جز اصلی هر غذایی در آشپزخانه های ما است و طعم غذا وابستگی زیادی به تازگی مواد غذایی دارد. هر چقدر که مواد غذایی تازه تر باشد بی شک طعم و رنگ غذا هم بهتر خواهد بود .( روش های جلوگیری از خرابی صیفی جات )

این صیفی جات از پر مصرف ترین مواد غذایی ما ایرانی ها هستند. نگهداری درست از این صیفی جات باعث می‌شود مدت طولانی از آن ها استفاده کنیم و خواص غذایی شان نیز حفظ می‌شود .

نگهداری از سیب زمینی و پیاز همیشه یکی از دغدغه های خانم ها بوده است. چرا که این مواد غذایی زود خراب می‌شوند. و به علت کمبود جا در آشپزخانه ها همیشه شاهد کپک زدن ، جوانه زدن و یا خراب شدن سیب زمینی و پیاز هستیم .

با ما همراه باشید تا در ادامه با معرفی بهترین محصول ، از خراب شدن زودهنگام سیب زمینی و پیاز جلو گیری کنید .

 

چرا سیب زمینی و پیاز زود خراب میشوند؟

یکی از کار های اشتباهی که باعث خراب شدن سیب زمینی و پیاز می‌شود ریختن سبب زمینی ها و پیاز روی هم است . این کار بسیار اشتباه است چرا که پیاز گاز اتیلن دارد و همین گاز باعث می‌شود که سیب زمینی جوانه بزند .

شما می‌توانید با استفاده از سبد های سوپری کابینت که در دسته ی محصولات آشپزخانه و وسایل نظم دهنده آشپزخانه  قرار می‌گیرند همیشه صیفی جات تازه داشته باشید .

روش های جلوگیری از خرابی صیفی جات

 

سبد سوپری کابینت چیست؟

این سبد ها به کابینت شما وصل می‌شوند. و یکی از بهترین و کاربردی ترین محصولات برای جا دادن صیفی جات و نگهداری از آن ها حساب می‌شوند ‌.

این سبد ها برای خانه هایی که آشپزخانه ی کوچکی دارند و فضای محدودی دارند ، بهترین گزینه است .

این سبد های سوپری کابینتی فضای کمی را اشغال می‌کنند. و با ریلی بودنشان شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید و هر بار استفاده کابینت را بکشید. و بعد از برداشتن صیفی جات از سبد کابینتی در کابینت را ببندید .

بدنه این سبد های سوپری کابینتی از فلز است که با دو تا ریل به کابینت وصل می‌شوند. و باید بگوییم که در این محصولات کاربردی ، جریان هوا به خوبی وجود دارد و سیب زمینی و پیاز خراب یا فاسد نمی‌شوند.

 

شما می توانید با استفاده از این سبد ها هر کدام از مواد غذایی را در یک طبقه قرار بدهید . پیاز اگر در محیط تاریک و بی نور قرار بگیرد بهتر است . چرا که نور باعث می‌شود پیاز به مرور زمان تلخ شود . به همین دلیل سبد های کابینتی گزینه بسیار مناسبی برای نگهداری از سیب زمینی و پیاز است ‌.

چون مانع فاسد شدن و یا جوانه زدن صیفی جات می‌شود.  شما با استفاده از این تجهیزات کابینت علاوه بر اینکه به فضای آشپزخانه خود نظم می‌دهید. می‌توانید به راحتی از سیب زمینی و پیاز سالم استفاده کنید .

 

برای سالم موندن سیب زمینی و پیاز داخل سبد های کابینتی چی کار کنیم ؟

همیشه قبل از اینکه سیب زمینی و پیاز را در سبد های سوپری کابینتی خالی کنید. اول سیب زمینی هایی که زخمی ، فاسد یا خراب شده اند رو جدا کنید . چرا که بودن این سیب زمینی های فاسد کنار سیب زمینی های سالم باعث می‌شود ‌که سیب زمینی های سالم هم زودتر فاسد بشوند . سیب زمینی های فاسد در مدت زمان خیلی کمی می‌توانند سیب زمینی های دیگر را فاسد و خراب کنند .

 

سیب زمینی هایی که فاسد هستند را از قسمتی که خراب شده اند برش بدهید. و سعی کنید برای استفاده و آشپزی از این سیب زمینی هایی که برش زدید زودتر استفاده کنید . این سیب زمینی ها چون برش خورده اند باید برای اینکه کامل خراب نشوند زود از آن ها استفاده کنید .

 

سیب زمینی و پیاز را از رطوبت دور کنید . این صیفی جات باید دور از رطوبت نگهداری شوند. اگر سیب زمینی در معرض نور و رطوبت قرار بگیره خیلی زود چروک و سبز می‌شود و دیگر خواص غذایی که قبلا داشته را نخواهد داشت .

روش های جلوگیری از خرابی صیفی جات

 

هیچ وقت سیب زمینی و پیاز را در یخچال قرار ندید . این کار باعث می‌شود که ظاهر سیب زمینی و پیاز خیلی زود تغییر کند و حتی در طعم و مزه ی آن هم تغییر ایجاد می‌کند .

 

و نکته آخر این است که سیب زمینی و پیاز خود را هیچ وقت قبل از قرار دادن در سبد های کابینتی نشورید. این کار باعث خراب شدن و فاسد شدن زود به هنگام صیفی جات می‌شود .

 

از اینکه تا اینجا همراه ما بوده اید از شما ممنونیم و امیدواریم با توجه به نکات راهنمایی بالا و استفاده از سبد های کابینتی بتوانید از فاسد شدن زود هنگام صیفی جات خود جلوگیری کنید .

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط