رسوب زدایی کتری

رسوب زدایی کتری و سماور

سماور و کتری از وسیله هایی هستند که همیشه در آشپزخانه استفاده می‌شوند. و به خاطر همین استفاده ی مداوم رسوبات آهکی داخل کتری و سماور به وجود می آید. برای پاک کردن و تمیز کردن رسوب کتری و سماور راه حل هایی وجود دارد.

آهک داخل سماور و رسوب کتری باعث می‌شود که آب جوش بد رنگ بشود یا بوی بدی به خود بگیرد و معمولا در پذیرایی ها جلوه ی خوبی نشان نمی دهد.

برای رها شدن از این مشکل راه‌ حل هایی وجود دارد، برای مثال :

داغ کردن کتری یا سماور

برای از بین بردن رسوبات  در شروع کار نیاز است که کتری یا سماور خود را داغ کنید. سپس داخل آن آب یخ بریزید تا جرم ها از جدار کتری یا سماور جدا بشود. توجه داشته باشید که نباید مدت طولانی کتری را داغ کنید چرا که باعث می‌شود که لحیم کتری از بین برود و کتری شما خراب شود. تعادل را در استفاده از این روش رعایت کنید.

رسوب زدایی کتری و سماور

استفاده از سرکه

در این روش ابتدا مقداری سرکه داخل سماور یا کتری خود بریزید. و اجازه بدهید که ۱۰ دقیقه سرکه داخل کتری یا سماور بجوشد بعد از ۱۰ دقیقه سرکه را خالی کرده و این سری اجازه دهید مقداری آب داخل کتری یا سماور بجوشد با این کار بوی سرکه هم از بین می رود و کتری یا سماور شما مثل روز اول تازه و نو می‌شود.

استفاده از جوش شیرین

در این روش مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب می‌کنید در این ترکیب مقدار آب باید دو برابر مقدار جوش شیرین باشد. مطمعن باشید به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

استفاده از فلس صدف

از فلس صدف یا همان گوش ماهی می توانید استفاده کنید. به این صورت که فلس صدف یا همان گوش ماهی بریزید. تا آهک موجود در آب را به خود جذب نمایند. برای اینکه کتری های نو رسوب را به خود جذب نکنند ، می توانید از این روش استفاده کنید.

از بین بردن رسوب کتری با آبلیمو

برای برداشتن رسوب ضخیم سماور از چند عدد لیموترش یا آبلیمو استفاده کنید. در این روش لیموها را درون آب کتری ریخته و آب را 10 دقیقه بجوشانید.

 

روزی یکبار کتری را با حوله مرطوب تمیز و با یک حوله نرم خشک کنید.

برای جرمگیری کتری و سماور آن را محکم نسایید و از شوینده های صنعتی استفاده نکنید.

از اینکه تا اینجا با ما همراه بوده اید از شما ممنونیم. مجموعه سالوت در راستای وسایل آشپزخانه و نظم دهنده مقالات قابل توجه ای را ارائه داده است که شما با جست و جو در سایت ما این مقاله ها را خواهید دید.

 

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *