جا ظرفی مناسب برای آشپزخانه کدام است؟

جا ظرفی مناسب برای آشپزخانه کدام است؟

یکی از لوازمی که وجود آن در آشپزخانه غیر قابل انکار می باشد استفاده از آبچکان است. درون آشپزخانه مرتبا باید ظروف کثیف را بشویید و برای قرار دادن ظروف شسته شده نیاز به آبچکانی دارید که بتوانید آنها را مرتب درون آن بچینید تا به بهترین شکل خشک شوند و بتوانید آنها را بدون آسیب درون آن بگذارید و بردارید. در سال های گذشته فقط آبچکان های دیواری ‌وجود داشتند و آن را بالای ظرفشویی نصب می کردند و پس از گذشت چند سال به مرور خلاقیتی در طراحی آبچکان به وجود آمد و مدل های رومیزی و تاشو به آنها اضافه شد تا با تغییر رویه ی زندگی و آپارتمانی شدن منازل و کوچک شدن آنها بتوانند از مدل های مختلف آبچکان با توجه به مدل و اندازه ی آن آشپزخانه شان استفاده نمایند. با توجه به زیاد شدن مدل آبچکان ها سوالی که زمان خرید برایتان پیش می آید این است که کدام مدل آبچکان برای خرید بهتر است و کاربردی تر می باشد و کدام ‌مدل آبچکان برای خرید بهتر است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع آبچکان و مدل های آن آشنا سازیم تا شما هنگام خرید بهترین تصمیم را بگیرید و مناسب ترین مدل را برای خرید انتخاب کنید.

انواع جا ظرفی آشپزخانه

آبچکان ها دارای مدل های مختلفی هستند و هر کدام کارایی مخصوص به خود دارند به همین دلیل نمی توان مدل و نوعی خاص را به عنوان بهترین مدل معرفی کرد و آن را برای خرید انتخاب نمود. مدلی برای خرید مناسب است که با مدل آشپزخانه تان همخوانی داشته باشد زیرا در این صورت بهترین کارایی را خواهد داشت. در ادامه مدل های مختلف آبچکان با کاربرد آن را خدمتتان به طور کامل توضیح خواهیم داد.

انواع آبچکان آشپزخانه

1. جا ظرفی داخل کابینتی 

آبچکان های داخل کابینتی مرسوم ترین نوع جا ظرفی می باشند، عموماً آنها دارای صفحه ای استیل هستند که روی آن قسمت های مختلفی برای گذاشتن ظروف گوناگون وجود دارد و آن را داخل کابینت درون یکی از طبقات کابینت قرار می دهند. اندازه ی این صفحه آبچکان به اندازه ی رویه ی سینک ظرفشویی ساخته شده اند تا زمان‌ چیدمان ظروف بعد از شستشو آب آنها روی کابینت ها یا فضای آشپزخانه ریخته نشود. جنس آن از استیل ضد زنگ است. جنس آن‌ به حدی مقاوم است که تحمل وزن ظروف چیدمان شده را دارد.

این مدل آبچکان به صورت یک طبقه ی کابینت می باشد و دربی همانند بقیه ی کابینت ها دارد و مناسب کسانی می باشد که مایلند ظروف شسته شده و چیده شده درون طبقات از بیرون دیده نشود. این مدل هم ابعاد بزرگی دارد و فضای کافی برای چیدن ظروف مختلف دارد و جنس آن نیز برای استفاده طولانی مدت مناسب می باشد. این مدل آبچکان مزایای فراوانی دارد، ولی اگر آشپزخانه شما فضای کافی برای نصب این مدل نداشته باشد برای شما مناسب نمی باشد و باید از دیگر مدل ها استفاده کنید.

راهنمای خرید جا ظرفی آشپزخانه

2. مدل جا ظرفی رومیزی

یکی دیگر از مدل های آن آبچکان رومیزی است. ممکن است آشپزخانه ی شما فضای کافی برای نصب آبچکان های دیواری و کابینتی نداشته باشد. در این صورت بهترین راهکار استفاده از آبچکان رومیزی می باشد. این مدل را میتوانید کنار ظرفشویی تان قرار دهید و ظروف شسته را درون آن بچینید. جا ظرفی های رومیزی مدل های مختلفی دارد و در مدل های یک طبقه، دو طبقه در سایز کوچک و بزرگ وجود دارد و می توانید بر حسب فضایی که دارید مدل متناسب را انتخاب کنید. اگر حجم ظروفی که در طول روز می شویید زیاد است و شما هم فضای کافی دارید می توانید آبچکان دیواری سایز بزرگ و دو طبقه خرید کنید. در غیر اینصورت مدل های کوچک و تک طبقه برای شما مناسب تر می باشد.

قیمت و مشخصات جا ظرفی 2 طبقه مدرن از تولیدی سالوت

3. آبچکان رومیزی تاشو

این مدل آبچکان ها برای کسانی مناسب است که حجم ظرف هایی که در طول شبانه روز می شویند کم است و فضای کمی هم دارند. می توانند از جا ظرفی های رومیزی تاشو استفاده کنند تا بعد از استفاده آن را جمع کرده و آن را درون‌ کابینت نگه دارند و فضای آشپزخانه شان را به بهترین شکل مدیریت کنند.

قیمت و مشخصات جا ظرفی کنار سینک تاشو از تولیدی سالوت

4. آبچکان های دیواری

یکی از جدیدترین مدل های آبچکان، مدل های دیواری است. این مدل مناسب کسانی است که فضای دیوار بلا استفاده زیادی دارند. با این مدل می توانند محیط داخلی آشپزخانه را بهتر مدیریت کنند و از فضای دیوار برای نصب این مدل جا ظرفی استفاده نمایند و ظرف هایشان را بعد از شستن درون آن بچینند.

5. آبچکان های رومیزی با طراحی مخصوص

برخی از آشپزخانه ها به شکلی طراحی شده اند که سینک ظرفشویی آنها پشت پنجره آشپزخانه قرار گرفته و نمی توان از آبچکان های دیواری استفاده نمود و ممکن است فضایی هم برای قرار دادن آبچکان های رومیزی نداشته باشند. در این صورت بهترین راهکار برای این مدل طراحی استفاده از آبچکان هایی است که پشت پنجره قرار می گیرند و به گونه ای طراحی شده اند که برای قرار دادن ظروف و سیم ظرفشویی فضای به خصوصی دارد و می توانید تمام لوازم مورد نیاز سینک طرفشویی تان را درون آن به خوبی نظم دهید و همیشه سینک‌ مرتبی و منظمی داشته باشید.

آبچکان پشت پنجره طرح ایکیا از تولیدی سالوت

نتیجه گیری

در این مقاله از سایت سالوت در مورد انواع جا ظرفی صحبت کردیم و انواع آن و محل استفاده ی آن را معرفی کردیم تا شما با آشنایی با انواع آن بتوانید بهترین و مناسب ترین مدل را انتخاب کنید. جا ظرفی ها مدل مختلفی دارند که هر یک دارای طراحی به خصوصی است و نمی توان مدلی خاص را به عنوان بهترین، معرفی نمود زیرا در هر مدل آشپزخانه ای مدلی مناسب است. تنها نکته ای که باید در خرید جا ظرفی به آن توجه نمایید کیفیت و مقاومت آن است که این مورد را می توان با انتخاب یک تولید کننده ی لوازم آشپزخانه برتر بر طرف نمود. تولید کننده ای که لوازم آشپزخانه مختلف و متنوع را با استفاده از مواد اولیه مرغوب و درجه یک با بهترین کیفیت و بهترین شکل طراحی و تولید نموده است و شما با خیال راحت می توانید از محصولات آنها استفاده نمایید. سالوت  از برترین تولید کننده های لوازم آشپزخانه می باشد که محصولاتی با چنین ویژگی ها طراحی و تولید نموده است.

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط