تمیزشدن بهتر ظروف غذاخوری در ماشین ظرفشویی

تمیزشدن بهتر ظروف غذاخوری در ماشین ظرفشویی

امروزه در بسیاری از خانه ها از ماشین ظرف شویی استفاده می شود . شاید برای شما هم سوال شده باشد که چرا گاهی اوقات ماشین ظرف شویی ، ظروف غذاخوری را تمیز نمی‌شوید یا روی ظرف ها لکه های سفید به جای می‌گذارد ؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به راه حل هایی برای حل این موضوع برسید .

 

قبل از روشن کردن ماشین ظرف شویی و شستن ظرف ها به تاریخ مصرف قرص ماشین لباس شویی دقت کنید . استفاده از قرص های تاریخ مصرف گذشته باعث می‌شود که ظرف های شما تمیز شسته نشوند و دیگر درخشندگی سابق را نداشته باشند .

 

راه حل هایی برای جلوگیری از لک شدن ظرف ها در ماشین ظرف شویی :

از درست بودن تنظیمات ماشین ظرف شویی خود مطمئن شوید.  گاهی ظرف ها به این دلیل تمیز شسته نمی شوند که تنظیمات ماشین ظرف شویی درست نیست و باید تنظیم بشود .

به ترکیبات مواد شوینده توجه داشته باشید . در صورتی که ترکیبات مواد شوینده ی مخصوص ماشین ظرف شویی حاوی جلا دهنده است. میزان جلادهندگی ماشین ظرف شویی را روی درجه یک بگذارید ولی اگر مواد شوینده جلا دهنده ندارند. ماشین ظرف شویی را روی درجه ی دو یا سه بگذارید .

اگر دیدید که درب نمک مخصوص ماشین ظرف شویی باز است از استفاده از آن خودداری کنید. و حتما از بسته بودن درب نمک ظرف شویی اطمینان حاصل کنید . باز بودن این درب باعث ایجاد مشکلات زیادی در ماشین ظرف شویی می شود .

بهتر است همیشه و به طور مداوم از حالت سریع ماشین ظرف شویی خود استفاده نکنید. چرا که احیا سازی در این برنامه به طور کامل انجام نمی شود و باعث می شود در برخی از موارد لکه های سفیدی روی ظروف باقی بماند .

تمیزشدن بهتر ظروف غذاخوری در ماشین ظرفشویی

 

راه حل هایی برای جلوگیری از کدر شدن ظرف ها :

همان طور که در بالا گفتیم از تاریخ مصرف قرص های ماشین ظرف شویی مطمئن شوید چرا که اگر تاریخ مصرف نداشته باشند علاوه بر لک کردن ظروف، باعث کدر شدن آن ها هم می‌شوند .

 

از سلامت محصول مورد استفاده اطمینان حاصل کنید ‌. اگر مواد شوینده در ترکیبات خود جلا دهنده دارند،  می‌ توانید برای اینکه مطمئن شوید سالم است ، مقداری از مواد شوینده را داخل ظرفشویی پر از آب بریزید . اگر آب کدر شد پس حتما ظرف های شما هم کدر خواهند شد.

از بالا بردن درجه های ماشین ظرف شویی خودداری کنید چرا که اگر درجه ی ماشین ظرف شویی را بالا ببرید، امکان افتادن خط و خش روی ظرف ها زیاد است و ممکن است ظرف هایتان خراب بشوند.

مخزن جلا دهنده را تا جایی که امکان دارد به صورت کامل پر کنید. باید توجه داشته باشید جلا دهنده باید تا معیار حداکثر پر بشود.

حتما هر چند وقت یک بار نسبت به شست و شوی کابین داخل ماشین ظرف شویی خود اقدام کنید . برای این کار به سرکه نیاز دارید . مقدار ۲۰۰ سی سی سرکه را داخل یک ظرف ریخته  و داخل سبد بالای دستگاه قرار بدهید  و بعد درب ماشین ظرف شویی را بسته و گزینه   Auto را بزنید .

حتما حواستان باشد که ظرف شویی خالی از ظرف باشد .

تمیزشدن بهتر ظروف غذاخوری در ماشین ظرفشویی

 

تمیز شستن ظروف غذاخوری بدون ماندن چربی و کثیفی :

ظروف غذاخوری را به موقع داخل ماشین ظرف شویی بگذارید و بشویید‌. وقتی ظرف های کثیف را دیر داخل ماشین ظرف شویی می‌گذارید چون غذا ها روی ظرف ها خشک شده اند تمیز شسته نمی شوند. و نباید انتظار داشت که ماشین ظرف شویی ظرف ها را تمیز تحویل بدهد .

 

حل نشدن پودر ظرف شویی یا باز نشدن درب مخصوص پودر یکی دیگر از علت هایی است که باعث کثیف شسته شدن ظرف ها می شود .

گاهی اوقات می‌ بینید که از بین ظرف هایی که داخل طرف شویی چیده اید فقط چند تا از آن ظرف ها کثیف شسته شده اند و بقیه ظرف ها تمیز شسته شده اند .

این موضوع می تواند به این دلیل باشد که هنگام گذاشتن ظرف ها در ماشین ظرفشویی و چیدن آن ها این کار را به خوبی انجام نداده باشید.

چیدن اشتباه و نامرتب ظروف در ماشین ظرف شویی یکی دیگر از علت های کثیف شسته شدن ظرف ها است .

در آخر باید بگوییم که از تمیز بودن فیلتر ماشین ظرف شویی خود مطمئن بشوید. برای اینکه همیشه ماشین ظرف شویی ظرف هایتان را تمیز بشوید. پس از هر بار استفاده از ماشین ظرف شویی این فیلتر را نیز تمیز کنید .

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط