فرش های آشپزخانه

تفاوت میان فرش آشپزخانه و پذیرایی و اتاق ها ؟

از آن جایی که خانم ها مدت طولانی را در آشپزخانه سر پا هستند و فعالیت می‌کنند باید فرش مناسبی را برای آشپزخانه خود تهیه کنند.

بعضی از افراد ترجیح می دهند وقتی برای کل خانه فرش میخرند، فرش های آشپزخانه هم با فرش پذیرایی و اتاق ها ست باشد. و از یک جنس باشد اما برخی دیگر معتقدند که برای مکان های مختلف خانه با توجه به کاربرد و استفاده ای که در آن می‌شود فرش مناسب را تهیه کرد.

آشپزخانه محلی است که در آن غذا های مختلف درست میکنید. لباس می‌شویید ظرف می‌شویید و مطمئنا هر کدام از این فعالیت ها تاثیر به خصوصی روی وسایل آشپزخانه خواهند داشت به همین دلیل در انتخاب فرش آشپزخانه باید با فرش حال و پذیرایی تفاوت هایی را لحاظ کرد.

تفاوت میان فرش آشپزخانه و پذیرایی

برای مثال چون پخت و پز در آشپزخانه باعث ایجاد حرارت و چربی می‌شود باید فرشی را برای آشپزخانه انتخاب کرد که مقاومت بالایی در شست و شو داشته باشد. ریختن چربی بروی فرش‌های آشپزخانه باعث می‌شود که فرش های آشپزخانه بیشتر از فرش های پذیرایی شسته بشوند. و همین شست و شو باعث می‌شود که رطوبت ایجاد شود پس فرش آشپزخانه باید مقاومت بالایی در جذب رطوبت داشته باشد.

از آن جایی که فرش های آشپزخانه زیاد شسته می‌شوند باید فرش هایی با شانه و تراکم بالا را انتخاب کرد. چون فرش هایی که شانه و تراکم بالایی دارند طول عمر بیشتری دارند و سال های طولانی تری عمر خواهند کرد.

فرش آشپزخانه کم تراکم

با در نظر گرفتن کیفیت و قیمت می‌توان گفت که فرش های ۷۰۰ شانه برای آشپزخانه انتخابی مناسب هستند. زیرا هم از قیمت‌ متوسط و مناسبی برخوردار است و هم کیفیت قابل قبولی دارد.

از طرفی خواب این فرش ها نسبت به فرش های ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه بالاتر هستند نرم تر هستند و می‌توانند باعث کاهش خستگی پاهای شما هنگام ایستادن و فعالیت در آشپزخانه بشوند.

گلیم فرش آشپزخانه یک انتخاب بسیار مناسب برای آشپزخانه شما است. چون وزن سبکی دارد و به راحتی میتوانید آن را بشویید. و دوباره استفاده کنید از طرفی همان کاربرد و ویژگی های فرش را دارد. یعنی شما با خرید گلیم فرش انگار همان فرش را خریده اید با ویژگی های بهتری که گلیم فرش دارد. گلیم فرش ها از قیمت‌ های مناسبی برخورداند وزن آن ها خیلی خوب است. یعنی به راحتی میتوانید در طول روز آن ها را چندین بار جا به جا کنید و یا حتی بشویید و بعد استفاده کنید.

قالیچه های ترک پیشنهاد بعدی ما به شما هستند.

این قالیچه ها به خاطر تنوع طرح ها و سازگاری که با محیط آشپزخانه دارند از محبوب ترین انتخاب ها و استفاده برای آشپزخانه هستند.

قالیچه های ترک از الیاف با کیفت و مقاومی برخوردارند اما شست و شوی این قالیچه ها نسبت به گلیم فرش مقداری سخت تر است. اما باز هم انتخابی مناسب برای آشپزخانه است به دلیل تنوع و طرح هایی که دارد می‌تواند با هر آشپزخانه ای و هر دکوراسیونی ست شود.

انتخاب رنگبندی برای فرش و قالیچه :

در انتخاب رنگ فرش هم باید به نکاتی توجه داشت. از آن جایی که حجم فعالیت در آشپزخانه زیاد است و با خوراکی ها و مواد غذایی سر کار دارند امکان این که چیزی روی فرش بریزد خیلی زیاد است.

حتما به این موضوع توجه داشته باشید استفاده از فرش هایی که رنگ تیره دارند باعث می‌شود اگر چیزی هم روی فرش بریزد کمتر مشخص باشد. البته با کمی مراقبت و دقت می‌توانید از فرش های رنگ روشن هم استفاده کنید. به این نکته توجه داشت باشید که فرش هایی با رنگ روشن آشپزخانه را بزرگ تر نشان خواهند داد.

بنابراین اگر آشپزخانه ی شما کوچک است می‌توانید از فرش رنگ روشن استفاده کنید. چرا که باعث می‌شود آشپزخانه شما بزرگ تر به نظر برسد. پیشنهاد ما به شما این است که نگران کثیف شدن فرش نباشید. رنگ فرشی را انتخاب کنید که با دکوراسیون و فضای آشپزخانه ی شما هماهنگ است و حس بهتری به شما می‌دهد چرا که شما ساعت های طولانی را در آشپزخانه هستید پس باید فرشی را تهیه کنید که به آن احساس خوبی داشته باشید و محیط آشپزخانه برای شما محیطی گرم، پر از انرژی و احساس خوب باشد.

فرش آشپزخانه روشن
فرش آشپزخانه روشن به دلباز شدن آشپزخانه کمک میکند

نکته بعدی که شاید ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که فرش را در چه اندازه و ابعادی باید بخریم؟

همین جا باید به شما بگوییم که لازم نیست فرش‌های آشپزخانه را به قدری بزرگ تهیه کنید که زیر کابینت ها هم فرش قرار بگیرد. کابینت ها خودشان در محلی ثابت قرار گرفته اند. و قرار دادن فرش زیر کابینت ها پس از مدتی باعث فرورفتگی پایه ی کابینت ها می‌شود. پس هنگام خرید مساحت کابینت ها از فرش کم کنید. و فرشی بخرید که فقط فضای کف آشپزخانه را بپوشاند بدون توجه به این‌که زیر کابینت ها را با فرش بپوشانید.

البته از آن جایی که از سینک آب زیادی به بیرون از سینک یعنی محیط آشپزخانه می‌ریزد. شما می‌توانید برای آن بخش از پادری استفاده کنید. که اگر آب ریخت پادری خیس بشود نه فرش شما و فرشی تهیه کنید که مساحت لازم را پوشش بدهد. با توجه به این نکته که در یک بخش از آشپزخانه یعنی کابینت زیر سینک پادری گذاشته اید.

از این که تا اینجا همراه ما بوده اید از شما ممنونیم و امیدواریم با توجه به نکاتی که در بالا گفتیم بتوانید انتخابی مناسب برای آشپزخانه ی خود داشته باشید. و با در انتها توصیه میکنیم با کمک محصولات سالوت زیبایی آشپزخانه خود را چند برابر کنید.

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *