خشک شدن ظرف ها در ماشین ظرف شویی

بهتر خشک شدن ظرف ها در ماشین ظرف شویی

امروزه با استفاده از ماشین ظرف شویی دیگر لازم نیست ساعات زیادی را برای ظرف شستن هدر بدهید . استفاده از ماشین ظرف شویی در وقت و انرژی شما صرف جویی می‌کند . برای بهتر خشک شدن ظرف ها در ماشین ظرف شویی به موارد زیر دقت داشته باشید :

تنظیم درست برنامه شست و شو ماشین ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی دارای حالت‌ها و برنامه‌های مختلفی برای شستشوی ظروف هستند. برخی از این برنامه‌ها همراه با قابلیت‌هایی که دارند، دارای آپشن خشک کردن ظروف نیز می‌باشند.

برخی دیگر نیز چنین آپشنی در خود ندارند. بنابراین اگر خشک شدن ظروف پس از پایان فرایند شستشو برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، لازم است حتما برنامه‌ای که برای شستشو انتخاب کرده‌اید را به دقت مورد بررسی قرار داده و تنظیمات آن را چک کنید.

ممکن است دستگاه روی حالتی تنظیم شده باشد که امکان خشک کردن ظروف را نداشته باشد ، در این صورت ما دو پیشنهاد به شما داریم :

هر ماشین ظرف شویی یک دفترچه ی راهنما دارد که با استفاده از آن می توانید ماشین ظرف شویی خود را تنظیم کنید . برای پیدا کردن گزینه خشک کن ظرف ها می‌توانید از دفترچه راهنما استفاده کنید .

خشک شدن ظرف ها در ماشین ظرف شویی

 

برنامه‌های Pre Wash و Quick :

دو برنامه‌ای که در ماشین‌های ظرفشویی دارای حالت خشک کردن ظروف نیستند، برنامه‌های Pre Wash و Quick هستند. اگر ماشین ظرفشویی شما روی یکی از این دو برنامه تنظیم شده باشد، عملیات خشک کردن را انجام نمی‌دهد. پس اطمینان حاصل کنید که دستگاه روی این حالت‌ها قرار نگرفته باشد.

یکی از مواردی که در چک لیست خشک کردن ظروف به آن اشاره شده است، دقت به چیدمان ظروف داخل ماشین ظرفشویی است. اگر ظروف را به شکلی نامناسب و نامتعارف درون دستگاه بچینید یا توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به قرارگیری ظروف را به دقت رعایت نکنید، این بی‌نظمی و ناهماهنگی می‌تواند اختلالاتی را در روند شستشوی ظروف ایجاد کند. اگر می‌خواهید ظروف شما به درستی شسته شده و خشک شوند.

 لازم است در زمان چیدن آن‌ها به موارد زیر دقت داشته باشید:

 

قفسه بالایی ماشین ظرفشویی برای قرار دادن ظروف کوچکی همچون: کاسه‌های کوچک، لیوان و فنجان مناسب است.

ظروفی مانند کاسه را می‌بایست به شکلی درون ماشین ظرفشویی قرار دهید که آب و مواد شوینده به خوبی به داخل آن برسند و بتوانند تمامی نقاط آن را تمیز کنند.

قفسه پایینی ماشین ظرفشویی برای وسایلی است که ابعاد و اندازه بزرگ‌تری دارند.

قاشق، چنگال و چاقو را در سبد مخصوص به آن قرار دهید.

پیش از اینکه ماشین ظرفشویی را روشن کنید، مطمئن شوید که وسیله‌ای بر سر راه بازوهای آب‌پاش قرار نگرفته باشد. این مورد در چیدن ظرف ها و لیوان ها بر روی آبچکان رومیزی و کابینتی نیز اهمیت دارد .

خشک شدن ظرف ها در ماشین ظرف شویی

 

استفاده از مایع جلادهنده درون ماشین ظرفشویی

از مهم‌ترین موارد در چک لیست خشک کردن ظروف با ماشین ظرفشویی، استفاده از مایع جلادهنده است. مایع جلادهنده قابلیت و خواص زیادی دارد. این مایع به مایع کمک شست و شو معروف است. مایع جلادهنده می‌تواند نیروی کششی سطح آب را تا حد زیادی کاهش داده و از این طریق، از ایجاد هرگونه قطره آب روی ظروف جلوگیری کند.

 

این مایع کمک می‌کند تا آب کمی روی ظروف باقی بماند و در نهایت عملیات خشک کردن آن‌ها با کیفیت بسیار بالایی انجام شود. عملکرد مایع جلادهنده در خشک کردن ظروف بسیار قابل توجه است.

از نکاتی که درخصوص این محصول می‌توان به آن‌ها اشاره کرد عبارتند از:

 

این مایع می‌تواند قطرات آب موجود روی ظروف را از سطح آن‌ها سرازیر کرده و سیکل خشک شدن ظروف را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

استفاده از مایع جلادهنده برای خشک شدن ظروف اهمیت بسیار زیادی دارد. اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

مخزنی که مایع جلادهنده درون آن قرار می‌گیرد، می‌بایست به طور مرتب چک و بررسی شود. در صورت انسداد یا گرفتگی این مخزن، لازم است حتما اقدام به رفع مشکل کنید تا ماشین بتواند ظروف را به بهترین شکل ممکن شسته و خشک کند.

 

از اینکه تا اینجا با ما همراه بوده اید از شما ممنونیم . امیدواریم با توجه به نکات بالا بتوانید استفاده ی درستی از ماشین ظرف شویی خود داشته باشید .

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط