ظرف غذا

بهترین و کاربردی ترین ظرف غذا

ظرف غذا در مدل ها و طرح های مختلفی تولید شده است. و امروزه یکی از چالش بر انگیز ترین سوال ها این است که چه ظرف غذایی مناسب من است ؟

ظروف غذا بر اساس نیاز و نوع استفاده انواع مختلفی دارد. برای مثال : ظرف غذایی که برای مدرسه باشد ، ظرف غذایی که برای دانشگاه و یا محل کار استفاده شود.

در این موقعیت ها بهتر است که از قبل ظرف غذای خود را تهیه کرده .و در محل کار یا تحصیل از آن استفاده کنید و بتوانید آن را به راحتی حمل کنید.

ظرف هایی که درب دارند و می‌توانند دمای غذا، سرما و گرمای غذای شما را حفظ کنند انتخابی مناسبت هستند. شما می‌توانید با توجه به حجم غذایی که دارید و مدت زمانی که بیرون از خانه هستید ظرف غذای مناسب خود را انتخاب کنید و آن را تهیه کنید.

ظرف غذای در دار

اگر شما هم قصد خرید یک ظرف غذای مناسب را دارید با ما همراه باشید. چرا که در ادامه به بررسی انواع ظرف غذا و چگونگی نگهداری از آن ها خواهیم پرداخت.

ظرف های غذا از جنس های مختلفی تولید شده اند که ما آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

بررسی ظرف غذای پلاستیکی استیل و سیلیکونی

وقتی می‌خواهیم برای کودکان چیزی بخریم اولین قدم بررسی سلامت و کیفیت محصول است. کیفیت ظرف غذای کودک هم از مهم ترین نکاتی است که حین خرید باید به آن توجه داشته باشیم. چرا که با سلامتی کودک ارتباط مستقیمی دارد.

شما با خریدن ظرف غذای پلاستیکی می‌توانید به کودک تان این فرصت را بدهید تا خودش به تنهایی غذایش را بخورد. و اینگونه از کودکی روحیه مستقل فرزندتان را تقویت و حفظ کرده اید.

ظرف غذای کودک

از طرفی این ظرف ها از وزن سبکی برخوردارند و برای خوراکی و تنقلات در مدرسه و یا محل کار مناسب هستند. حتما هنگام خرید ظرف های پلاستیکی ظرف را بو کنید اگر بوی پلاستیک نداد یعنی ظرف غذا از جنس و کیفیت بالایی برخوردار است.

از این ظروف غذای پلاستیکی هم می‌توانید برای فریز کردن مواد غذایی و قرار دادن آن در یخچال فریز هم استفاده کنید.

ظرف های سیلیکونی هم‌ ویژگی و کاربرد مشابه ای با ظرف های پلاستيکی دارند،

مثل اینکه نشکن هستند‌

از جنس خوب و با کیفیت برخوردارند

می‌توانید داخل ماشین ظرف شویی بگذارید

علاوه بر این ویژگی ها ظرف های سیلیکونی تفاوت هایی هم با ظرف های پلاستيکی دارد. مثلا اینکه شما می‌توانید از ظرف غذای سیلیکونی روی گاز یا داخل ماکروویو استفاده کنید.

ظروف غذای استیل هم مانند ظرف غذای سیلیکونی می‌تواند برای کارمندان انتخابی مناسب باشد. چرا که شما می توانید هر وقت که خواستید غذای خودتان را روی گاز قرار داده و گرم کنید. البته خود این ظرف غذا به علت جنسی که دارد می‌تواند تا مدتی غذای شما را گرم نگه دارد.

 

در خرید ظرف غذا باید حواستان به چه چیز هایی باشد؟

قفل ظروف غذا و چفت شدن آن از مهم ترین نکاتی است که هنگام خرید باید آن را چک کرد. چون برای حفظ دمای غذا باید درب ظرف کاملا چفت شود. و از طرفی قفل ظرف هم سالم باشد تا از سرد شدن در معرض هوا و آلودگی قرار گرفتن غذای شما جلوگیری شود.

ظروف غذای خوب باید عایق سرما و گرما داشته باشند تا بتوانید از غذا در دمای متفاوت نگهداری کنید بدون اینکه نگران باشید غذای شما سرد خواهد شد یا نه!

جنس بدنه ی ظروف غذا را بررسی کنید تا مطمعن شوید که کیفیت لازم را دارد و سلامتی شما را به خطر نمی اندازد.

انتخاب ظرف غذای مناسب :

همان‌طور که در بالا گفتیم با توجه به میزان غذایی که مصرف خواهید کرد و با توجه به مدت زمانی که بیرون از خانه در محل کار و یا در محل تحصیل هستید، ظرف غذای مناسب خود را انتخاب کنید.

ظروف غذا مدل های مختلفی دارند. ظروف غذای یک طبقه دو طبقه و سه طبقه.

این مدل ظرف ها برای افرادی که در کنار غذایشان از سالاد و یا ماست استفاده می‌کنند انتخابی بسیار مناسب است چون می‌توانند در یک طبقه غذا بذارند و در طبقه های دیگر ماست و سالاد و دیگر مخلفات.

یک مدل ظرف غذای استیل وجود دارد که داخل ظرف استیل است اما جنس بدنه ی آن پلاستيکی. به این مورد توجه داشته باشید درست است که جنس داخل ظرف از استیل است و قابلیت ماندن روی گرما را دارد اما جنس بدنه ی آن از پلاستیک است و نمیتوانید آن را روی گاز و یا داخل ماکروویو قرار بدهید. پس هنگام خرید اگر قصد گرم کردن غذا را دارید از ظرفی استفاده کنید که جنس بدنه و داخل آن همه از استیل باشد.

از اینکه تا اینجا همراه با سالوت بوده اید از شما ممنونیم و امیدواریم با توجه به نکاتی که گفتیم بتوانید ظرف غذای مناسب خود را تهیه کنید.

 

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط