بهترین نوع قابلمه برای خرید

بهترین نوع قابلمه

پخت غذا یکی از کارهایی است که به صورت روتین در آشپزخانه انجام می شود و برای تهیه و پخت غذا به یک سری وسایل و لوازم نیاز دارید تا بتوانید مراحل پخت غذا را یک به یک انجام دهید. یکی از اصلی ترین لوازم پخت و پز، قابلمه ها هستند و شما تصمیم به پخت هر غذایی که داشته باشید حداقل به یک قابلمه نیاز دارید. با توجه به اهمیت وجود قابلمه ها تولید کنندگان  لوازم آشپزخانه  این محصول را در جنس های مختلف و سایزهای متفاوت طراحی و تولید نموده اند و با قرار دادن سایزهای پر استفاده در کنار یکدیگر آن را در قالب سرویس به فروش می رسانند تا با خرید آن شما تعدادی قابلمه برای پخت غذا در اختیار داشته باشید.

اگر برای خرید قابلمه به مراکز فروش لوازم آشپزخانه مراجعه کرده باشید حتما با تنوع جنس این محصول مواجه شده اید که ممکن است در وهله ی اول این سوال برای شما پیش بیاید که کدام نوع قابلمه برای خرید مناسب است؟ کدام جنس کیفیت و دوام بالایی دارد؟ حق دارید در خرید آن وسواس به خرج دهید زیرا از جمله لوازمی است که روزانه و به صورت مداوم مورد استفاده قرار می گیرد و باید کیفیت داشته باشد تا مدت ها سالم بماند و آسیبی نبیند.‌ به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم در طول این مقاله در مورد بهترین مدل قابلمه برای خرید صحبت کنیم تا کسانی که قصد خرید سرویس قابلمه جدید دارند بتوانند بهترین تصمیم را برای خرید بگیرند.


پیشنهاد ما به شما مطالعه: راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

شناخت انواع قابلمه با کاربردشان​

شناخت انواع قابلمه با کاربردشان

با توجه به انواع مختلف قابلمه در جنس های گوناگون هر یک از آنها دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند و با توجه به جنس مواد اولیه ای که در ساخت آن به کار برده اند برای پخت بعضی غذا و دماها مناسب هستند  و هر یک از آنها در کنار مزایایی که دارند دارای معایبی هم  هستند که باید با بررسی مزایا و معایب هریک از آنها و مشخص کردن نوع و روش پخت غذایتان جنس مناسب تان را انتخاب نمایید. به همین دلیل نمی توان یک جنس را صرفا به عنوان بهترین جنس انتخاب کرد و آن را برای خرید پیشنهاد داد، زیرا سلیقه ی غذایی و ذائقه ی افراد با هم ‌متفاوت است و هر شخصی با توجه به نوع غذا ویژگی به خصوصی برایش الویت دارد.

در قدم اول باید انواع قابلمه را بشناسید و با مشخصات و ویژگی های آن آشنا شوید و پس از آن جنسی که با توجه به نیاز شما مطابقت دارد را برای خرید انتخاب کنید. به عنوان مثال قابلمه های گرانیتی، تفلون، چدن سرامیک پوشش داخلی آنها از نوعی است که نچسب است و به همین دلیل برای تهیه ی غذا درون این سرویس ها نیاز به روغن زیادی نیست و مناسب برای پخت غذاهای رژیمی می باشد. 

بررسی کیفیت جنس قابلمه مورد نیاز

ولی هر کدام معایبی دارند مثلا قابلمه چدن وزن سنگینی دارد، قابلمه گرانیتی توانایی نگه داشتن تایم طولانی گرما درون قابلمه ندارد و پوشش داخلی قابلمه های سرامیکی حساس و شکننده است و با کوچکترین ضربه ای ترک برمی دارند. پوشش داخلی تفلون نیز بعد از مدتی از بین می رود و تکه های آن حاوی موادی است که برای سلامتی ضرر دارد وارد غذا می شود. در این میان هنگام ‌پخت غذا درون قابلمه های استیل، آلومینیوم و مسی و شیشه ای باید مراقب باشید تا مواد غذایی به کف آن نچسبد زیرا پوشش داخلی آنها نچسب نیستند و به دلیل گسترش سریع دما نمی توان غذا را با دمای بالا تهیه کرد و باید با شعله ی کم و آرام پخته شوند. ولی سطح داخلی آنها به اندازه ی مدل های قبلی حساس نیستند.‌ شما باید با توجه به نیازتان جنس مناسب را انتخاب کنید اگر دوست دارید با انواع مدل قابلمه و کاربرد و ویژگی های آن آشنا شوید می توانید مقاله  انواع قابلمه  را مطالعه نمایید.

بررسی کیفیت جنس قابلمه مورد نیاز

جدایی از این نکات باید کیفیت سرویس قابلمه ای که برای خرید انتخاب کرده اید بررسی کرده تا از بهترین برندها برای خرید انتخاب کنید و محصولات اصل بخرید زیرا هر جنس محصولی که می خرید اگر کیفیت بالایی داشته باشد در نوع کارکردش می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد و می توانید با آن روزانه به پخت و تهیه ی غذا بپردازید. پس قدم بعدی در شناخت قابلمه ی خوب انتخاب از بین بهترین برندهای تولید کننده سرویس قابلمه می باشد و باید با یک پرس و جو برند با کیفیت را شناسایی کنید و جنس مورد نظرتان را از بین آن انتخاب کنید، مانند  سالوت  که یکی از برترین تولید کننده های لوازم آشپزخانه می باشد و تمام محصولاتش را با بهترین مواد اولیه ی مرغوب تولید نموده و در روند طراحی آن مد روز و نیاز جامعه را مورد نظر قرار داده و محصولاتی مطابق با مد روز با بهترین کارایی طراحی و تولید نموده است و کسانی که از بین محصولات این برند خرید می کنند از کیفیت و عملکرد آن رضایت کافی دارند. برای خرید قابلمه هم باید چنین تولید کننده ای برای خرید انتخاب نمایید.

بررسی دقیق تعداد قابلمه های درون هر سرویس

بررسی دقیق تعداد قابلمه های درون هر سرویس

تعداد قابلمه های موجود درون سرویس را بررسی کنید. معمولا سرویس های قابلمه دارای تعداد مختلف با سایز های گوناگونی قابلمه هستند که بهترین قابلمه آن سرویسی است که در کنار داشتن جنسی مناسب با کارکرد شما دارای تعداد و سایزی باشد که مورد نیاز شما است و به آن سایز قابلمه نیاز دارید.

نتیجه گیری

در این مقاله به یکی از رایج ترین سوال ها زمان خرید قابلمه پاسخ دادیم اینکه کدام نوع قابلمه برای خرید بهتر است. در طول مطلب نکاتی که در انتخاب بهتر به شما کمک می کند بیان کردیم تا شما را از این تردید خارج کنیم. با توجه به مطالب گفته شده مهم ترین نوع قابلمه انتخاب سرویسی است که از برندهای با کیفیت و معروف نوع قابلمه ای که با توجه به نوع پخت و شرایط شما هماهنگ است را انتخاب کنید و از بین مدل های آن سرویس با تعداد قابلمه و سایزهایی که مورد نیازتان است را انتخاب کنید. بهتر است انواع مختلف قابلمه با ویژگی های آن را بشناسید تا بهتر بتوانید انتخاب کنید.

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *