انواع بند رخت در خانه + 5 نکته مهم در خرید بند رخت

انواع بند رخت در خانه + 5 نکته مهم در خرید بند رخت آپارتمانی

مقدمه

با توجه به زندگی آپارتمانی و کوچک شدن فضای منزل و نداشتن حیاط و بالکن مجبور به خشک کردن لباس ها در فضای منزل هستید و باید در منزل بخشی را مختص به خشک کردن لباس ها قرار دهید. اگر مدل منزل های حیاط دار قدیمی را تصور کنید حتما به خاطر خواهید آورد که در حیاط اکثر آنها بند رختی از این سر حیاط تا آن سر آن کشید بودند و لباس ها را مرتب کنار یکدیگر پهن‌ می کردند تا بدون آسیب رسیدن به بافت پارچه و چروک شدن بیش از حد خشک شوند. ولی در منازل آپارتمانی الان‌ که برخی حتی بالکنی هم ندارند این امکان وجود ندارد و نمی توان از شستن لباس ها هم صرف نظر کرد. این موارد موجب طراحی و ساخت بند رخت هایی شد که قابل استفاده در فضای داخلی منزل باشد و در کنار مدیریت بهتر فضای منزل و شلوغ نشدن محیط، لباس ها را برای خشک شدن  روی آن آویزان کنند تا خشک شوند.

در ابتدا تنها یک ‌مدل بند رخت وجود داشت که دارای صفحه ی مستطیلی بودند که نرده هایی ‌با فاصله ی کم و در کنار یکدیگر قرار می دادند و پایه ای هم زیر آن برای نگه داشتن صفحه وجود داشت. ولی با در نظر گرفتن معایب این مدل بند رخت و مدل های مختلف منازل که دارای فضاهای متفاوت از هم هستند طراحان مدل های متنوع بند رخت را برای استفاده در منازل طراحی کردند. تا این وسیله ی ضروری و پرکاربرد دارای تنوع باشند و افراد بتوانند مدل مناسب با منزلشان را برای استفاده در منزل تهیه کنند تا بهترین کاربرد را داشته باشد.

کاربرد بند رخت

همان طور که در قسمت قبلی توضیح دادیم کاربرد اصلی بند رخت ایجاد فضایی مناسب در آپارتمان ها برای   پهن کردن لباس ها می باشد تا بتوان لباس ها را بهترین شکل روی آنها قرار داد تا به خوبی خشک شوند. وجود  این وسیله در آپارتمان ها ضروری است و باید در هر منزلی یک بند رخت متناسب با شکل آپارتمان وجود داشته باشد. بندهای رخت دارای مدل های متفاوتی هستند و روش و مدل استفاده از آنها با یکدیگر متفاوت می باشد که بهتر است با شناخت دقیق مدل های بند رخت مناسب ترین مدل را برای استفاده انتخاب کنید. به دلیل اهمیت وجود بند رخت و کاربردی بودن آن لازم دیدیم شما را با انواع بندرخت و کاربرد و محل مناسب استفاده ی آنها را معرفی کنیم تا کسانی که تصمیم به خرید بند رخت دارند بتوانند مناسب ترین آن را برای استفاده انتخاب کنند.

انواع بند رخت

۱. بند رخت های پایه دار  و ساده

این مدل از بند رخت جزو ابتدایی ترین مدل های بند رخت است که دارای طراحی ساده ای می باشد. اولین مدل این بند رخت دارای صفحه ای مستطیلی شکل با میله هایی است که فاصله ای از یکدیگر دارند و زیر آن نیز پایه ای بود که زمان ‌استفاده از یک طرف آن را حرکت داده و زیر قلاب های سمت دیگر متصل می کردند تا صفحه ی رخت ‌پهن‌کن آماده ی پهن ‌نمودن لباس ها شود و بعد از استفاده نیز پایه را از قلاب جدا کرده و آن را جمع کرده تا به شکل یک صفحه ی ساده در بیاید و بتوان در کمترین جایی آن را نگهداری کرد. مدل دیگری از این سبک بند رخت ها وجود دارند که هنگام استفاده پایه های آن از وسط باز می شود و صفحه آماده پهن کردن لباس ها شده و سپس می توان آن را از وسط جمع کرده و به شکل صفحه ای در آورد. این‌ مدل بند رخت ها در دو جنس استیل و فلز ساخته شده اند و مناسب کسانی است که منزلشان فضایی مناسب برای باز کردن و استفاده از آن را دارند.

بند رخت پایه دار

۲. بند رخت های سقفی

مدل دیگر بند رخت های سقفی است. این مدل بند رخت به گونه ای طراحی شده که صفحه ای دارد که آن را روی سقف نصب می کنند و صفحه ی مخصوص آویزان کردن لباس آن قابلیت حرکت دارد. زمان استفاده صفحه را به سمت پایین می آورند تا لباس ها را روی آن‌ پهن‌ کنند و زمانی که آن را لازم ندارند صفحه را به سمت بالا جمع می کنند. این‌ مدل رخت پهن ‌کن مناسب افرادی است‌ که‌ حجم لباس هایی که می شویند زیاد است و آنها فضای کافی برای استفاده از بند رخت های ساده و معمولی را ندارند. با استفاده از بند رخت های سقفی هم‌ فضای کافی برای پهن کردن لباس ها دارند در صورتی که ‌محیط منزلشان گرفته نمی شود.

بند رخت سقفی

۳. بند رخت های دیواری

مدل دیگری از بند رخت ها، بند رخت های دیواری است، آنها دارای بخشی هستند تا بند رخت را به دیوار متصل کنند و صفحه ای به آن ‌متصل است که برای استفاده آن را توسط میله ای باز می کنند و پس از آن با جدا کردن ‌میله ی زیرش صفحه موازی سطح دیوار قرار می گیرد. با استفاده از این ‌مدل بند رخت شما همیشه برای پهن کردن لباس آماده است و هر زمان که به آن ‌نیاز داشته باشید آن را باز می کنید. توجه داشته باشید که این ‌مدل بند رخت ها کوچک است و برای پهن کردن تعداد کمی لباس فضا دارد و فضای کمی را اشغال می کند. بند رخت های دیواری دارای مدل های متنوع ‌جمع شونده، کشویی و رخت آویز دیواری می باشد که می توانید مدل مناسب تان را برای خرید انتخاب کنید.

بندرخت های دیواری

۴. بند رخت های شوفاژی

بند رخت شوفاژی نیز مدل دیگر از آنها می باشد که قابلیت نصب روی شوفاژ دارد و حتی می توان آنها را روی نرده های بالکن ‌نیز متصل کرد. طراحی این ‌مدل از بندرخت ها ظاهری ‌شبیه مدل های دیواری دارد و برای استفاده قلاب آن را به شوفاژ یا نرده بالکن متصل می کنید و برای استفاده صفحه را باز می نمایید و زمانی که به آن ‌نیاز نداشتید هم ‌می توانید صفحه را جمع کنید و بند رخت را از روی شوفاژ بردارید. این مدل هم دارای ابعاد و صفحه ی کوچکی می باشد.

بند رخت شوفاژی

۵. بند رخت ایستاده

یکی از متداول ترین بند رخت ها مدل های ایستاده آن ‌می باشد که به صورت مربعی و لوزی هستند که دارای طبقات مختلف هستند و می توانید تعداد طبقه ی دلخواهتان را با توجه به نیاز و فضایتان برای استفاده انتخاب کنید. آنها بدنه ی مقاومی دارند که طبقات روی آنها نصب شده و شما زمان استفاده طبقات آن را باز می کنید.

بند رخت ایستاده

نکات مهم خرید بند رخت آپارتمانی

۱. حتما به جنس و کیفیت آن توجه کنید. بند رخت در مدل های متنوع و گوناگونی طراحی و تولید شده است که باید جنس مورد نظرتان را برای خرید انتخاب کنید و حتما به کیفیت جنس آن‌ توجه داشته باشید زیرا قرار است روی آن ‌مقدار زیادی لباس پهن ‌کنید و باید تحمل وزن لباس ها را داشته باشد و دچار شکستگی و آسیب نشود. توصیه ی ما به شما خرید از تولیدکنندگان برتری است که محصولات خود را در کیفیت بالا طراحی و تولید نموده اند و از همین‌ جهت استحکام و کیفیت بالایی دارند. مانند سالوت که یکی از برترین تولید کننده های لوازم آشپزخانه می باشد و حجم وسیعی از لوازم را با استفاده از مواد اولیه ی مرغوب در بالاترین کیفیت طراحی و تولید نموده است و آنها را به صورت فوق العاده طراحی نموده اند.‌

۲. جنس آن از نوعی باشد که در برخورد با لباس های خیس و مرطوب دچار آسیب و تغییر رنگ ‌نشود.

۳. تحمل وزن لباس هایی که روی آن‌ پهن ‌می کنید داشته باشد.

۴. قبل از خرید مدل های مختلف را بشناسید و مدلی متناسب با ابعاد و فضای منزلتان را برای خرید انتخاب کنید.

۵. نحوه ی استفاده و نصب آن را بیاموزید تا هنگام ‌استفاده به مشکل نخوردید و باعث آسیب رساندن به بند رخت‌ نشوید.

نتیجه گیری

یکی از وسایل مورد نیاز و کاربردی در آپارتمان ها بند رخت ‌می باشد تا فضایی مناسب برای خشک‌کردن لباس ها داشته باشید. بند رخت دارای مدل های متنوعی است و هر کدام به روشی خاص باز و بسته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که تصمیم به خرید دارید مدل های آن را بشناسید و ویژگی و روش کارکرد آن را بدانید و سپس مدل مناسب با فضای منزل و حجم لباس هایتان انتخاب کنید و حتما به کیفیت و مقاومت جنس آن‌ توجه فرمایید تا بهترین و مناسب ترین را برای خرید انتخاب کنید.

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط