صفر تا صد دکوراسیون آشپزخانه

صفر تا صد دکوراسیون آشپزخانه

شاید تصور کنید دکوراسیون تنها برای آشپزخانه های بزرگ برای منازل شیک و لاکچری انجام می شود! این تصور غلط است .

دکوراسیون برای منازل مخصوصا آشپزخانه , برای استفاده بهینه از فضا و کاربردی کردن آن استفاده می شود .

سبک آشپزخانه های ایرانی :

امروزه با پیدا شدن سبک اروپایی و مدرن در کشور, چیدمان آشپزخانه ی سنتی طرفدار کمتری دارد. اما لازم است بدانید چیدمان آشپزخانه سنتی نشان دهنده هویت ایرانی و فرهنگ ما می باشد. در این چیدمان تمامی اجزا متناسب با هم و طبق اصول انجام  می شود.

در ابتدا برای اجرای طرح سنتی , از اصلی ترین اجزا یعنی کاشی و سرامیک ها شروع می شود. سبک ایرانی بر خلاف سبک های مدرن , از رنگبندی و طرح های شلوغ الهام میگیرد.

برای طراحی دکوراسیون سنتی آشپزخانه ایرانی می ‌توانید از پارکت‌ های طرح چوب، کاشی‌ های سنتی، کابینت‌ های طرح چوب، چند قاب عکس سنتی، قابلمه ‌های مسی و تزئینات سنتی استفاده کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب رنگ هم جزو موارد اصلی در چیدمان و دکوراسیون این محل می باشد. شما می توانید رنگبندی دیوار ها و لوازم را بر اساس سلیقه ی فردی خود و یا متناسب با لوازم و دیگر اجزا و اتاق های خانه در نظر بگیرید .

دقت داشته باشید عواملی همچون نور , بزرگی و کوچکی آشپزخانه را برای انتخاب رنگ مناسب در نظر داشته باشید . اگر آشپزخانه ی منزلتان دارای فضای کوچک و بدون  نور است, از رنگ های روشن تر کمکم بگیرید.

صفر تا صد دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از رنگ های خنثی :

رنگ های خنثی برای تمام شپزخانه ها بی نظیر هستند. و به همین خاطر جزء پرطرفدارترین رنگ ها برای آشپزخانه و طراحی دکوراسیون بشمار می روند.

در طراحی دکوراسیون به سبک های مدرن رنگ سفید یکی از محبوب ترین رنگ ها می باشد که احساس راحتی و آرامش را در فضا ایجاد می کند.

اگر این احساس را دارید که آشپزخانه ای کاملا سفید خسته کننده و بی روح می شود، راه های مختلفی برای جذاب تر شدن آن وجود دارد که استفاده از کانترهایی به رنگ چوب، کابینتهای برجسته و طرح دار و اضافه کردن هر نوع بافت برجسته مثل کاشی سرامیک های متنوع یا انتخاب پوشش مناسب برای کف و سقف می تواند به جذابیت دکوراسیون آشپزخانه اضافه کند.

استفاده از استند دیواری برای ایجاد فضای نگه داری:

اگر آشپزخانه ی منزل تان دارای فضای کمتری است , می توانید از استند های دیواری برای ایجاد فضا برای قرار دادن وسایل و لوازم کمک بگیرید. این مدل استند های دیواری امروزه از سبک مدرن الهام گرفته شده اند . در هر قسمت از آشپزخانه و حتی مابین کابینت ها می توانید از این استند ها استفاده کنید .

 

لطفاً امتیاز دهید
نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
جستجو کردن
دسته بندی ها
دسته‌ها
مقالات مرتبط